Starszy specjalista
Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista do spraw rejestracji wniosków paszportowych i wydawania dokumentów paszportowych
w Oddziale Zamiejscowym Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w Tarnobrzegu (O/VI/82, O/VI/83)
Starszy specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- sporządza i rejestruje wnioski paszportowe w Rejestrze Dokumentów Paszportowych oraz wprowadza do tego rejestru dokumenty związane z wnioskami, po ich uprzedniej ocenie pod względem spełnienia wymogów formalnych wynikających ustawy o dokumentach paszportowych i przepisów wykonawczych, ustawy prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o obywatelstwie polskim, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz orzeczeń sądów dot. zakresu wykonywania władzy rodzicielskiej, opieki i kurateli. Dokonuje weryfikacji przedłożonej fotografii osoby dla której ma zostać wydany paszport zgodnie z wymogami zdjęć biometrycznych. Pobiera zapisy linii papilarnych palców w celu ich zamieszczenia w elektronicznym chipie w paszporcie. Ustala indywidualnie wysokość należnej opłaty paszportowej, ocenia dokumenty uprawniające do obniżonej opłaty paszportowej oraz pobiera tę opłatę w formie bezgotówkowej i dokonuje jej rozliczenia. Występuje do ministra właściwego do spraw informatyzacji o nadanie numeru PESEL dla osób urodzonych za granicą i ubiegających się o wydanie paszportu po raz pierwszy,
- porównuje dane zawarte w Rejestrze Dokumentów Paszportowych, w rejestrze PESEL oraz w Rejestrze Dowodów Osobistych z danymi zamieszczonymi we wniosku paszportowym oraz w dokumentacji przedkładanej przez wnioskodawcę. Podejmuje działania zmierzające do usunięcia niezgodności pomiędzy danymi zawartymi we wnioskach paszportowych, a danymi w rejestrach i przedłożonych dokumentach w przypadku stwierdzenia rozbieżności,
- weryfikuje odciski palców i wykonuje inne operacje związane z wydawaniem paszportów w Rejestrze Dokumentów Paszportowych, wydaje dokumenty paszportowe osobom dla których zostały wystawione lub rodzicom (opiekunom prawnym, kuratorowi) małoletnich, egzekwuje dokonanie potwierdzenia odbioru dokumentów paszportowych,
- udziela informacji (bezpośrednio na stanowisku lub telefonicznie) w sprawach związanych z otrzymaniem paszportu.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych - powyżej 0, 5 roku,
- Znajomość przepisów ustaw: o dokumentach paszportowych i przepisów wykonawczych; kodeks rodzinny i opiekuńczy; prawo o aktach stanu cywilnego; o obywatelstwie polskim; kodeks postępowania administracyjnego; o służbie cywilnej; o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (D. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających niezbędne powyżej półroczne doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych (dokumenty jednoznacznie potwierdzające okres i rodzaj doświadczenia zawodowego).
- Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-02-19
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Kancelaria Urzędu, pok. 27
ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów
lub przez EPUAP na adres skrytki
/PUWRzeszów/Skrytka ESP
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy oraz obsługa urządzeń biurowych,
- praca w pozycji siedzącej,
- kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.
Przez pierwszych kilka miesięcy praca będzie wykonywana w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie – Delegatura w Tarnobrzegu, przy ul. 1 Maja 4 A (pokój biurowy na parterze). Wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do 10 piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o jej pozycji. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z toalety zlokalizowanej na poziomie -1. W przypadku delegacji służbowych nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.
Docelowe miejsce wykonywania pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na parterze Urzędu Miasta w Mielcu, przy ul. Żeromskiego 26. Budynek jest częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych - posiada stosowny podjazd, osoby niepełnosprawne mogą korzystać
z toalety zlokalizowanej na parterze. W przypadku wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą Urzędu nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego. Rozpoczęcie pracy w docelowym miejscu jej wykonywania nastąpi w ciągu kilku miesięcy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%. Oświadczenia powinny być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie (wzór oświadczeń dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie w zakładce: Praca w Urzędzie – Wzory oświadczeń). Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Tylko osoby, których oferty spełniły wymagania formalne, zostaną poinformowane telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie dalszego postępowania rekrutacyjnego. Metody i techniki naboru zastosowane w naborze: rozmowa kwalifikacyjna, test wiedzy, jeżeli do II etapu zostanie zakwalifikowanych co najmniej 10 osób. Oferty kandydatek/kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe będą do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru. Po tym terminie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone. Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne. Kandydat, który zostanie wskazany do zatrudnienia, a który urodził się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 178671210.
zostanie poproszony o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego
(według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnieniu
informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, 497).
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę