PRACOWNIK SOCJALNY (LUB SPECJALISTA PRACY SOCJALNEJ LUB PEDAGOG)
Zakres obowiązków/opis stanowiska:
1. Współpraca oraz sprawowanie w imieniu Starosty nadzoru nad działalnością powiatowych domów pomocy społecznej i ośrodków wsparcia w zakresie prawidłowej realizacji zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
2. Organizowanie oraz zapewnianie usług w obowiązującym standardzie w Domach Pomocy Społecznej, m. in. poprzez:
1) weryfikację dokumentów osób ubiegających się o przyjęcie do Domów Pomocy Społecznej, przygotowywanie decyzji administracyjnych o umieszczeniu w DPS,
2) prowadzenie postępowań przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym w sprawach dotyczących DPS i ich mieszkańców,
3) prowadzenie spraw dotyczących zapewnienia przez starostę realizacji postanowień sądu o przyjęciu osoby do Domu Pomocy Społecznej bez jej zgody - zgodnie z przepisami art. 40 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
4) prowadzenie rejestru osób oczekujących na umieszczenie w DPS
5) nadzór i kontrolę merytoryczną dotyczącą działalności w w/w placówkach,
6) sporządzanie comiesięcznej informacji o mieszkańcach powiatowych domów pomocy społecznej i dochodach z odpłatności za ich pobyt w tych placówkach.
3. Organizowanie oraz zapewnianie usług w obowiązującym standardzie w Środowiskowych Domach Samopomocy i innych ośrodkach wsparcia, m. in. poprzez:
1) sprawowanie nadzoru nad podległymi Powiatowi ŚDS,
2) weryfikację dokumentacji osób starających się o umieszczenie w ŚDS,
3) sporządzanie decyzji administracyjnych kierujących do ośrodków wsparcia oraz decyzji ustalających odpłatność za korzystanie z usług ŚDS, a także decyzji zmieniających wysokość tej odpłatności oraz zwalniających z jej ponoszenia,
4) przetwarzanie i przekazywanie do wojewody danych niezbędnych do ustalania dotacji dla ŚDS,
6) przygotowywanie dokumentacji mającej na celu zlecanie prowadzenia ŚDS w trybie określonym ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz nadzór nad realizacją zawartych umów, a także monitorowanie i rozliczanie dotacji przekazywanych na ten cel,
7) przygotowywanie porozumień oraz realizacja innych zadań należących do właściwości powiatu określonych rozporządzeniem w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
4. Udzielanie pomocy cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczpospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, mającym trudności w integracji ze środowiskiem, w zakresie świadczeń niepieniężnych, a także w zakresie świadczeń pieniężnych i ubezpieczeń zdrowotnych, m. in. poprzez:
1) rozpatrywanie wniosku cudzoziemca o udzielenie pomocy mającej na celu wspieranie procesu jego integracji,
2) opracowywanie i uzgadnianie z cudzoziemcem indywidualnego programu integracji oraz wspieranie go w realizacji tego programu,
3) sporządzanie decyzji administracyjnych dot. przyznania lub uchylenia pomocy cudzoziemcowi w zakresie świadczeń pieniężnych. Inne wymaganiaA. Wykształcenie (na stanowisko pracownik socjalny/specjalista pracy socjalnej):
Spełnienie co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g) nauki o rodzinie;
4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej
w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.
B. Wykształcenie (na stanowisko pedagoga): posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych pedagogicznych.
3. Niekaralność za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne skarbowe.
4. Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
5. Osoba nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była jej zawieszona ani ograniczona.
6. Osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
7. Doświadczenie zawodowe: mile widziane doświadczenie w pracy na stanowisku pracownika socjalnego lub specjalisty pracy socjalnej i doświadczenie w przygotowywaniu decyzji administracyjnych.
8. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, obsługi podstawowego pakietu biurowego MS Office w stopniu umożliwiającym sporządzanie zestawień i analiz Microsoft Office.
9. Dodatkowe wymagania:
- znajomość przepisów prawa m. in. z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, Kodeksu postępowania administracyjnego, aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
- samodzielność w podejmowaniu decyzji.
- mile widziane prawo jazdy kat. B. Rodzaj zatrudnieniaUmowa o pracę na czas nieokreślonySystem wynagradzaniaCzasowy ze stawką miesięcznąZmianowoscjedna zmianaWyksztalceniawyższe (w tym licencjat), pedagogiczne