Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych
Komenda Powiatowa Policji w Gryficach
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań sprawdzających w zakresie i sposobie określonym przez ustawę o Ochronie Informacji Niejawnych wobec funkcjonariuszy, pracowników Policji oraz kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby i pracy w Policji;
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej;
- dokonywanie kontroli ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
- przeprowadzanie okresowo kontroli ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie planów ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie ich realizacji;
- opracowanie planów ochrony informacji niejawnych;
- sprawowanie nadzoru nad ochroną systemów i sieci teleinformatycznych
- prowadzenie rejestrów akt postępowań sprawdzających, wydanych poświadczeń bezpieczeństwa, odmów wydania poświadczeń bezpieczeństwa, umorzonych postępowań sprawdzających;
- wydawanie rozstrzygnięć w postępowaniach sprawdzających;
- szkolenie funkcjonariuszy i pracowników jednostki w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- opracowywanie projektów stosownych decyzji, zwłaszcza w sprawie funkcjonowania kancelarii tajnej, w sprawie określenia szczegółowych wymagań w zakresie ewidencji, sposobu postępowania i obiegu dokumentów niejawnych;
- podejmowanie czynności zmierzających do wyjaśnienia okoliczności związanych z naruszeniem przepisów o ochronie informacji niejawnych;
- sprawowanie nadzoru nad pracą kancelarii tajnej;
- dokonywanie sprawdzeń w KCIK;
- dokonywanie sprawdzeń i rejestracji operacyjnych na podstawie sporządzonych druków w komputerowej bazie danych SNP;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy;
- prowadzenie rejestru wydanych pieczątek numerycznych -referentek,
- pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych w KPP w Gryficach
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- Poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "ściśle tajne" wydanym przez organy Policji lub ABW albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość ustawy o Policji w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pełnomocnika ds.ochrony informacji niejawnych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Znajomośc ustawy o ochronie danych osobowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów -nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie: wyższe administracja
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność pracy pod presją czasu
- Zdolności analityczne
- Asertywność
- Zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, przeprowadzone przez ABW
- Umiejętność obsługi programów komputerowych i urządzeń biurowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- List motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- życiorys
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- Oświadczenie o tym, że w okresie od 22 lipca 1944r. do 31 lipca 1990r. nie pracowałam/łem, nie pełniłam/łem służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/łem współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. (Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972r. lub później)
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ściśle tajne wydanym przez organy Policji lub ABW albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopia zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-07
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Komenda Powiatowa Policji w Gryficach
ul. Mickiewicza 19
72-300 Gryfice
Warunki pracy
Praca o charakterze administracyjno-biurowym, jednozmianowa od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 w pełnym wymiarze czasu pracy, praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy, większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej. Praca wymagająca kontaktu z interesantami, innymi jednostkami organizacyjnymi Policji oraz instytucjami zewnętrznymi. Praca samodzielna z przewagą wysiłku umysłowego. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy :
Budynek Komendy Powiatowej Policji w Gryficach przy ul. Mickiewicza 19 Stanowisko pracy usytuowane jest na pierwszym piętrze w pokoju biurowym wyposażonym w meble biurowe, sprzęt komputerowy oraz inne urządzenia biurowe. Oświetlenie w pomieszczeniu pracy naturalne i sztuczne. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Oferty kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia są niszczone po upływie 3 miesięcy od dnia obsadzenia stanowiska. Oferty te mogą zostać odebrane osobiście w Zespole Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Gryficach przed upływem tego terminu. Zatrudnienie nastąpi po przeprowadzeniu postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa przez ABW.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę