STAŻYSTA W SŁUŻBIE PRZYGOTOWAWCZEJ (DOCELOWO STARSZY INSPEKTOR SZTABOWY)
- Więcej informacji na stronie:
https://www.gov.pl/web/kmpsp-katowice/nabor
- Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach ogłasza postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby przygotowawczej na stanowisko stażysty, docelowo starszy inspektor sztabowy w Sekcji Finansów Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
- Liczba stanowisk i wymiar etatu: 1/1
- Stanowisko proponowane: stażysta w służbie przygotowawczej
- Stanowisko docelowe (etatowe): starszy inspektor sztabowy
- System pełnienia służby: codzienny
- Miejsce pełnienia służby: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach, ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice.
Zakres podstawowych zadań na proponowanym stanowisku:
1. Sporządzanie list płac wynagrodzeń i innych należności strażaków i pracowników cywilnych Komendy na podstawie otrzymanej dokumentacji,
2. Bieżące prowadzenie kart wynagrodzeń i potrąceń pracowników,
3. Dokonywanie potrąceń ustawowych z wynagrodzeń pracowników według sporządzanych deklaracji rozliczeniowych z ZUS oraz terminowe odprowadzanie zobowiązań wobec ZUS,
4. Naliczanie świadczeń chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych itp.
5. Terminowe i prawidłowe naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz odprowadzanie na podstawie sporządzonych deklaracji miesięcznych oraz rozliczeń rocznych,
6. Terminowe przygotowywanie i wykonywanie przelewów płacowych,
7. Wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków pracowników Komendy,
8. Wprowadzanie danych finansowych do programu Progman Płace,
9. Opracowywanie i sporządzanie sprawozdań w zakresie zagadnień realizowanych na stanowisku,
10. Opracowywanie danych dla celów sprawozdawczości, planowania i analiz,
11. W sytuacji nieobecności w pracy pracownika Sekcji Finansów realizującego zadania w zakresie przyjmowania i ewidencjonowania zgodnie z klasyfikacją budżetową dokumentów księgowych i faktur, prawidłowe i terminowe rozliczanie rozrachunków oraz dokonywanie poleceń przelewów zobowiązań wobec strażaków, pracowników i kontrahentów - realizacja bieżących zadań.
Godziny pracy: 7:30-15:30. Inne wymagania-- Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej.
Kandydaci do służby w Państwowej Straży Pożarnej, stosownie do art. 28 ust 1 i art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (tj. Dz. U. z 2024r. poz. 127 ze zmianami) muszą spełniać obowiązkowo następujące kryteria:
1) posiadać obywatelstwo polskie,
2) niekaralność za przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
3) korzystać z pełni praw publicznych,
4) posiadać, co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
5) posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej,
Po przejściu postępowania kwalifikacyjnego kandydat do przyjęcia do służby przygotowawczej musi spełniać warunek określony w art. 34 ust. 4 cytowanej wyżej ustawy, a mianowicie posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej tj. : odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby, bądź zwolnienie od obowiązku służby wojskowej (nie dotyczy kobiet).
-- Preferencje z tytułu posiadanego przez kandydatów wykształcenia, wyszkolenia lub posiadanych umiejętności:
Wymagania konieczne:
- wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: ekonomia, rachunkowość, finanse, bankowość,
- minimum 12 miesięcy doświadczenia na stanowiskach związanych z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości
Wymagania pożądane:
- wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: ekonomia, rachunkowość, finanse, bankowość,
- znajomość ustawy o finansach publicznych, rachunkowości i PSP
- bardzo dobra znajomość pakietu MS Office (w szczególności Excel, Word),
- obsługa programów księgowych,
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
- dyspozycyjność, terminowość, dokładność
- znajomość podstawowych przepisów obowiązujących na stanowisku pracy w szczególności ustawy z dnia 24. 08. 1991 r. o Państwowej straży Pożarnej, ustawy z dnia 24. 08. 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, ustawy z dnia 26. 06. 1974r. Kodeks pracy, ustawy z dnia 14. 06. 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego,
- umiejętność planowania i organizowania pracy, umiejętność pracy w zespole, zdolność analitycznego myślenia, samodzielność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
- odporność na sytuacje stresowe,
- wysoka kultura osobista,
- prawo jazdy kat B.
- zatrudnienie powyżej 12 miesięcy w służbie cywilnej lub na stanowisku pomocniczym lub stanowisku obsługi w jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, przy realizowaniu zadań zbliżonych do zadań na stanowisku na które jest realizowany nabór. Rodzaj zatrudnieniaMianowanieSystem wynagradzaniaCzasowy ze stawką miesięcznąZmianowoscjedna zmianaWyksztalceniawyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomia, rachunkowość, finanse, bankowość