Starszy referent
Śląski Oddział Straży Granicznej w Raciborzu
Komendant Śląskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Starszy referent do spraw kancelaryjnych
kancelarii ogólnej Zespołu do spraw Obsługi Placówki Straży Granicznej w Katowicach - Pyrzowicach
Starszy referent
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przyjmuje, ewidencjonuje, przechowuje, przekazuje i wysyła materiały z zachowaniem postanowień ustawy o OIN i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, również w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz dba o sprawną obsługę kancelarii.
- Prowadzi urządzenia ewidencyjne w celu zapewnienia zgodnego z przepisami obiegu dokumentów niejawnych.
- Udostępnia i wydaje materiały osobom do tego uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki do ich przechowywania oraz egzekwuje zwrot materiałów.
- Systematycznie porządkuje posiadane zasoby materiałów oraz przygotowuje je do przekazania do archiwum lub zniszczenia.
- Przyjmuje, przechowuje, wydaje i przekazuje pieczęcie.
- Informuje bezpośredniego przełożonego o ewentualnych zagrożeniach ujawnienia, utraty lub zagubienia materiałów.
- Realizuje czynności związane z wytwarzaniem kopii, odpisów, wyciągów i wypisów z dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy administracyjno - biurowej
- umiejętność obsługi pakietu MS Office;
- bardzo dobra znajomość przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych;
- pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE” lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE"
- komunikatywność;
- umiejętność pracy w zespole
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy administracyjno - biurowej w pracy w sekretariacie lub kancelarii.
- wykształcenie: średnie administracyjne lub archiwistyczne
- przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych;
- przeszkolenie z zakresu przetwarzania danych osobowych;
- przeszkolenie kancelaryjne;
- przeszkolenie z zakresu archiwizacji dokumentów;
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE”.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE”, lub oświedczenie o wyrażeniu zgody na wszczęcie postępowania sprawdzającego prowadzącego do wydania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE"”
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz danych osobowych
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-02-23
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Śląski Oddział Straży Granicznej ul. Dąbrowskiego 2, 47 - 400 Racibórz
Warunki pracy
charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań: praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, praca związana z bezpośrednią obsługą klienta.
miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: obiekty częściowo dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%. Proponowane wynagrodzenie brutto: 4731, 37 zł oraz tzw. dodatek za wysługę lat od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę