Starszy ekspert skarbowy
Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku
Dyrektor poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Starszy ekspert skarbowy do spraw przetwarzania danych
w Dziale Obsługi Bezpośredniej w Urzędzie Skarbowym w Suwałkach
Starszy ekspert skarbowy
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Wprowadza do systemów informatycznych dane szczegółowe z deklaracji podatkowych oraz innych dokumentów (w tym aktów notarialnych), w tym składanych w formie elektronicznej
- Przeprowadza czynności sprawdzające w zakresie poprawności i rzetelności danych zawartych w składanych dokumentach oraz spełnienia warunków do skorzystania ze zwolnień podatkowych, a także w zakresie prawidłowości pobranego podatku i relacji deklarowanych w nich wartości przedmiotów czynności zgodnie do wartości rynkowej
- Monitoruje wykonywanie obowiązku składania zeznań/deklaracji/informacji przez podatników i płatników. Sporządza wykazy podatników/płatników, którzy nie złożyli zeznań/deklaracji/informacji, sporządza informacje o naruszeniu przepisów prawa podatkowego. Obsługuje tzw. czynne żale.
- Udziela pisemnych informacji podmiotom uprawnionym w zakresie podatników, podatków i opłat
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze wymiaru/poboru podatków
- Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
- Znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Znajomość ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych
- Znajomość przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn
- Znajomość przepisów ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych
- Komunikatywność
- Odporność na stres
- Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa w praktyce
- Umiejętności analityczne
- Skrupulatność, dociekliwość, wnikliwość
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z obsługą klienta
- wykształcenie: wyższe administracyjne, ekonomiczne lub prawnicze
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-08
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. Jana Klemensa Branickiego 9, 15-085 Białystok.
ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).
O zachowaniu terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu decyduje data:
- stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu - gdy wysyłasz zgłoszenie w formie papierowej;
- przesłania wypełnionego formularza aplikacyjnego za pośrednictwem internetu lub dokumentu opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym - gdy składasz zgłoszenie w formie elektronicznej.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno- biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej
- praca wymaga sprawności obu rąk
- użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka, itp.)
- zadania wykonywane w siedzibie Urzędu
- kontakt z klientami Urzędu
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze, trzypiętrowego budynku
- stanowisko pracy wyposażone jest w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno - biurowych z obsługą komputera
- oświetlenie sztuczne i naturalne
- winda jest dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich
- węzeł sanitarny na parterze jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo
- stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach
- przed budynkiem urzędu wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej ruchowo
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
wymagamy lub zalecamy.
tłumacza przysięgłego.
załączać ich skanów z odręcznym podpisem.
papierowej" dokumentów.
dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę