Specjalista
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Specjalista do spraw sygnałów obywatelskich
w Wydziale Nadzoru Prawnego WUW w Poznaniu nr ref. 42/24
Specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- rozpatruje skargi, wnioski oraz inne sygnały obywatelskie dotyczące: działalności organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego; organów wykonawczych tych jednostek w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i w zakresie nienaruszającym właściwości rzeczowej innych komórek organizacyjnych urzędu; organów rządowej administracji zespolonej w województwie; dyrektorów, zastępców dyrektorów i kierowników innych komórek organizacyjnych urzędu (poza dyrektorem Wydziału Nadzoru Prawnego), a także dyspozytorów medycznych oraz opracowuje projekty odpowiedzi w ich zakresie, współdziałając w razie potrzeby z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu
- przekazuje do innych organów według właściwości skargi, wnioski oraz inne sygnały obywatelskie, których rozpatrzenie nie należy do kompetencji Wojewody Wielkopolskiego lub udziela w tym zakresie stosownych wyjaśnień
- przygotowuje projekty zarządzeń Wojewody w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających do rad gmin
- współpracuje z Ministrem Sprawiedliwości oraz jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie przekazywania zbiorczych informacji o wykonaniu zadań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej
- prowadzi listę organizacji pozarządowych, uprawnionych do prowadzenia punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatnej mediacji na obszarze województwa
- opracowuje oceny przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków przez organy i jednostki poddane nadzorowi Wojewody Wielkopolskiego
- nadzoruje przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków przez jednostki organizacyjne poddane nadzorowi Wojewody Wielkopolskiego
- opracowuje informacje, analizy oraz sprawozdania (w tym na potrzeby Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji) na temat załatwiania skarg, wniosków oraz innych sygnałów obywatelskich we wszystkich komórkach organizacyjnych urzędu
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- wiedza z zakresu prawa administracyjnego, konieczna do oceny prawidłowości działalności administracji
- wiedza z zakresu funkcjonowania i zadań realizowanych przez wojewodę oraz funkcjonowania działających pod jego zwierzchnictwem kierowników zespolonych służb, inspekcji i straży
- wiedza z zakresu funkcjonowania administracji niezespolonej, organów jednostek samorządu terytorialnego oraz działających pod zwierzchnictwem starosty kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży
- znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o ochronie danych osobowych, ustaw samorządowych, ustawy Kodeks wyborczy, ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
- umiejętność analitycznego myślenia oraz oceny zjawisk w ujęciu przyczynowo-skutkowym
- umiejętność właściwego formułowania wniosków z dokonanych ustaleń
- umiejętność interpretacji danych pochodzących z dokumentów
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
- umiejętność pracy w zespole oraz współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- samodzielność, odpowiedzialność
- umiejętność obsługi komputera (elektroniczne systemy informacji prawnej, MS Word, Excel)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego jednostkach sektora finansów publicznych
- wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
- umiejętność radzenia sobie ze stresem
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-05
- Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Punkt Informacyjny w holu Urzędu (z podaniem w ofercie nr ref. 42/24)
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- zadania wykonywane w siedzibie Urzędu
- konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazaniu lub odebrania dokumentów
- stanowisko pracy znajduje się na II piętrze budynku biurowego
- budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku są przystosowane dla osób niepełnosprawnych
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
budżetowej.
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę