Specjalista
Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Specjalista do spraw budżetu i finansów
Samodzielne stanowisko ds. budżetu i finansów, Biuro Dyrektora Generalnego
Specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Uczestniczy w realizacji planu rzeczowo-finansowego oraz harmonogramu wydatków i dochodów Biura, w tym finansowanych lub dofinansowywanych z Funduszu Europejskiego na Inwestycje, Klimat, Środowisko (FEnIKS) oraz innych funduszy europejskich, we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Biura
- Bierze udział w monitorowaniu wydatków i przygotowaniu okresowych sprawozdań finansowych z wykorzystania środków będących w dyspozycji Biura, w tym finansowanych lub dofinansowywanych z Funduszu Europejskiego na Inwestycje, Klimat, Środowisko (FEnIKS) oraz innych funduszy europejskich
- Bierze udział w analizie wykonania planu finansowego oraz sporządzaniu wniosków dotyczących zmian planu rzeczowo-finansowego i harmonogramu wydatków Biura, w tym finansowanych lub dofinansowywanych z Funduszu Europejskiego na Inwestycje, Klimat, Środowisko (FEnIKS) oraz innych funduszy europejskich
- Prowadzi sprawy dotyczące krajowych i zagranicznych delegacji pracowników Ministerstwa oraz osób realizujących zadania na jego rzecz, w tym refinansowanych przez Sekretariat Generalny Rady Unii Europejskiej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Komisję Europejską oraz finansowanych lub dofinansowywanych z funduszy europejskich będących w dyspozycji Biura
- Współuczestniczy w zarządzaniu elektronicznym portalem sprawozdawczym Głównego Urzędu Statystycznego oraz w realizacji spraw związanych ze sprawozdawczością w zakresie opłat środowiskowych
- Uczestniczy w prowadzeniu spraw związanych z opłatą za korzystanie ze środowiska, wprowadza dane do Krajowej bazy o emisjach gazów cieplarnianych i innych substancjach oraz czuwa nad terminowym przekazywaniem informacji
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe: 0, 5 roku w obszarze planowania i realizacji budżetu albo powyżej 1, 5 roku w jednostkach sektora finansów publicznych
- Podstawowa znajomość ustaw: o finansach publicznych; rachunkowości
- Podstawowa znajomość rozporządzeń: Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, publicznych; Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej
- Umiejętność obsługi programu MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
- Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego powinny zawierać informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/nabor-do-sluzby-cywilnej/wzory-oswiadczen/
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-15
- Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Biuro Zarządzania Kapitałem Ludzkim
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: BDGsp29/2024
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę