Specjalista
Izba Administracji Skarbowej w Krakowie
Dyrektor poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Specjalista do spraw budowy i rozwoju centralnego systemu ZEFIR2 w obszarze poboru podatków
w Referacie Wsparcia w Obszarze Należności Podatkowych (IKP-2 [1]) w Izbie Administracji Skarbowej w Krakowie
Specjalista
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Realizuje zadania drugiej linii wsparcia systemu ZEFIR 2 oraz jego interfejsów, wspiera użytkowników wewnętrznych i zewnętrznych, współpracuje z innymi II Liniami Wsparcia Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego, z III Linią Wsparcia, z wykonawcami umów wsparcie systemu, w tym w szczególności świadczenie usług eksperckiego wsparcia w zakresie bieżących potrzeb użytkowników, udzielanie pomocy w zakresie wykraczającym poza dostępną bazę wiedzy i ustalone procedury, wymagające podjęcia działań analitycznych, w obszarze należności podatkowych
- Współuczestniczy w procesie wdrażania zmian w systemie ZEFIR 2 oraz interfejsach, w tym modyfikuje i testuje system pod względem funkcjonalnym po wprowadzeniu zmian, w obszarze należności podatkowych
- Uczestnicy w przygotowywaniu planów i scenariuszy testowych oraz przeprowadzanie testów produktów, zmian funkcjonalnych systemu ZEFIR 2 oraz jego interfejsów, z uwzględnieniem zmian komponentów informatycznych współpracujących z tym systemem/interfejsami w ramach Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego w szczególności wykonywanie testów funkcjonalnych, akceptacyjnych, jednostkowych i integracyjnych oraz testów gotowości operacyjnej, w obszarze należności podatkowych
- Analiza wpływu regulacji prawnych, w tym unijnych na system ZEFIR 2 oraz interfejsy z tym systemem
- Aktualizuje instrukcję dla użytkowników wewnętrznych (po stronie KAS) oraz dla podmiotów gospodarczych, składających dokumenty elektronicznie za pośrednictwem w/w systemów , w obszarze należności podatkowych
- Współuczestniczy w procesie monitorowania działania rozwiązań i aplikacji wdrażanych centralnie w zakresie systemu ZEFIR 2 oraz jego interfejsów, w obszarze należności podatkowych
- Przegląda i weryfikuje dokumentację projektową oraz powykonawczej systemów, aktualizowanej wraz z kolejnymi wersjami dostarczanych produktów, w obszarze należności podatkowych
- . Prowadzi analizy danych w obszarze związanym z wykrywaniem przestępczości celno-skarbowej, w tym współpracuje z innymi instytucjami (np. organami Policji, prokuratury, sądami, ABW), przekazywanie informacji na podstawie danych zawartych w centralnym systemie ZEFIR 2, w obszarze należności podatkowych
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku w danym obszarze
- Znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem zadań, znajomość zagadnień podatkowych i celnych, w tym: Ordynacja podatkowa; Ustawy o podatku akcyzowym;
- Konieczna jest asertywność oraz umiejętność przekonywania. Może być wymagana umiejętność konsultacji kwestii drażliwych
- Niepełnienie służby zawodowej ani niewykonywanie pracy w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 2141) ani niewspółpracowanie ze wskazanymi organami bezpieczeństwa państwa
- Umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków
- Umiejętność definiowania wymagań funkcjonalnych i pozafunkcjonalnych w ramach projektów informatycznych umiejętność interpretacji przepisów prawnych
- Umiejętność obsługi aplikacji biurowych (edytory tekstu, arkusze kalkulacyjne, programy do prezentacji)
- Umiejętność planowania i organizowania pracy na własnym stanowisku
- Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres
- Umiejętność redagowania pism
- Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i tworzenia koncepcji realizacji zadania
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie: wyższe prawnicze, ekonomiczne, administracyjne lub zakresu organizacji i zarządzania
- doświadczenie w pracy w zespołach projektowych
- umiejętność szybkiego uczenia się
- znajomość metodyki zarządzania projektem (np. PRINCE 2)
- znajomość Microsoft Dynamics AX
- znajomość zasad księgowości i rachunkowości
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Niepełnienie służby zawodowej ani niewykonywanie pracy w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 2141) ani niewspółpracowanie ze wskazanymi organami bezpieczeństwa państwa
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia (kopia dyplomu)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-19
- Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Krakowie al. Krasińskiego 11b, 31-111 Kraków,
Przesłanie oferty na adres e-mail nie stanowi skutecznego złożenia oferty.
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa, siedząca, wymagająca wymuszonej pozycji,
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca koncentracji i dokładności, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- obsługa urządzeń biurowych,
- obsługa klienta zewnętrznego,
- na stanowisku występuje oświetlenie sztuczne, sufitowe górne oraz naturalne dzienne - okna,
- narzędzia pracy: komputer, drukarka, telefon, kserokopiarka, niszczarka,
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę