Inspektor ochrony zabytków
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu
Opolski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów-kandydatek na stanowisko:
Inspektor ochrony zabytków
ds Rejestru zabytków i dokumentacji
Inspektor ochrony zabytków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie i aktualizacja wojewódzkiego rejestru zabytków
- obsługa mediów społecznościowych
- prowadzenie zbioru kart ewidencyjnych obiektów zabytkowych i wprowadzanie stosownych zmian na wniosek właściwych komórek organizacyjnych urzędu
- prowadzenie ksiąg rejestrowych zabytków woj. opolskiego i uzupełnianie wpisów na podstawie prawomocnych decyzji
- nadzór nad opracowywaniem, gromadzeniem i udostępnianiem wszystkich rodzajów dokumentacji obiektów zabytkowych
- prowadzenie archiwum i biblioteki Urzędu
- prowadzenie podstawowej dokumentacji dóbr kultury, gromadzenie i udostępnianie dokumentacji obiektów zabytkowych ze zbiorów Urzędu osobom i instytucjom zewnętrznym
- przygotowywanie i gromadzenie ewidencji, opracowań i dokumentacji z badań zabytków we współpracy z centralnymi i regionalnymi ośrodkami oraz nadzór nad ich udostępnianiem
- współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie prowadzenia rejestru i ewidencji zabytków
- współpraca z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego i innymi instytucjami w zakresie programów i projektów dotyczących ochrony zabytków
- współpraca z instytucjami, organizacjami oraz właścicielami i użytkownikami obiektów zabytkowych w celu pozyskania funduszy na ochronę i promocję zabytków Opolszczyzny
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
- wykształcenie: wyższe historia lub archiwistyka
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z wykształceniem
- znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- ogólna znajomość zagadnień konserwatorskich;
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego;
- umiejętność obsługi komputera w tym pakietu Office oraz urządzeń biurowych;
- komunikatywność i samodzielność;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- ukończony kurs archiwalny I lub II stopnia
- znajomość instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt
- znajomość programów w zakresie zarządzania i obiegu dokumentacji np. EZD
- studia podyplomowe z zakresu digitalizacji zabytków, dokumentacji, archiwistyki
- znajomość struktury służb konserwatorskich w kraju
- znajomość języka niemieckiego
- znajomość obsługi mediów społecznościowych
- prawo jazdy kat. B
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Termin i miejsce składania dokumentów:
- Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-15
- Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
- Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu
Piastowska 14
45-082 Opole
Warunki pracy
- nie występują szkodliwe ani niebezpieczna warunki pracy;
- praca przy komputerze (monitory ekranowe);
- VI piętro, możliwość wjazdu windą;
- szerokie drzwi wejściowe do budynku;
- archiwum znajduje sie również w innym budynku na 11 piętrze, do 10 piętra dojeżdża winda, dojście stromymi metalowymi schodami;
- magazyn w budynku głównym w piwnicy, dojście po schodach;
- wysokie szafy na dokumentację (około 3, 5 metra), konieczność pracy na drabinie;
- dźwiganie koszy z dokumentacją;
- praca w terenie (również powyżej 3 metrów), wyjazdy służbowe;
- praca związana z bezpośrednią obsługą klienta, z właścicielami zabytków, liczne kontakty telefoniczne i mailowe;
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%. Dokumenty należy przesłać pocztą (decyduje data faktycznego wpływu do urzędu do dnia 15 marca 2024r.) lub złożyć osobiście w sekretariacie wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, który mieści się na VI piętrze w budynku Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego ul. Piastowska 14 w Opolu, w zamkniętej kopercie koniecznie z dopiskiem "Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu - oferta pracy - inspektor ochrony zabytków ds rejestru zabytków i dokumentacji " Tylko Kandydatki/Kandydaci zakwalifikowani, zostaną powiadomieni o terminie postępowania kwalifikacyjnego. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr 77 45 24 433. O wynikach rekrutacji zostaną powiadomione osoby, które pozytywnie przeszły poszczególne etapy naboru. Wyniki naboru zostaną ogłoszone w BIP Służby Cywilnej KPRM i WUOZ oraz na tablicy ogłoszeń urzędu. Niewykorzystane oferty będzie można odebrać po wcześniejszym umówieniu się. Nieodebrane oferty zostaną zniszczone komisyjnie po upływie minimum 4 miesięcy od zakończenia naboru. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Bądź pierwszy, który ubiega się o to miejsce pracy!
-
Dlaczego szukać pracy na HitPraca.pl?
Subskrybuj oferty pracy
Codziennie nowe oferty pracy Możesz wybierać z bardzo szerokiej gamy ofert pracy - naszym celem jest posiadanie jak najszerszej oferty pracy Otrzymuj nowe oferty e-mailem Bądź pierwszym, który odpowie na nowe oferty pracy Wszystkie oferty pracy w jednym miejscu (od pracodawców, agencji pośrednictwa pracy i innych portali) Wszystkie usługi dla kandydatów do pracy są bezpłatne Pomożemy Ci znaleźć nową pracę