Naucz się pracować z czasem poprawnie i wydajnie

Opublikowano: 12. 8. 2020
Naucz się pracować z czasem poprawnie i wydajnie
Najcenniejszym zasobem, jakim dysponujemy, jest czas. Jest mierzony w godzinach, minutach i sekundach. Jeśli tracimy czas, nigdy nie możemy go odzyskać. W związku z tym nasz czas musi być jednym z naszych codziennych priorytetów, a umiejętność zarządzania czasem pomoże nam to osiągnąć. Zarządzając czasem, będziesz mógł pracować wydajniej. W ten sposób możesz wykonać więcej zadań w krótszym czasie. Możesz zachować skuteczność nawet wtedy, gdy masz mało czasu i pracujesz pod presją. Jeśli nie będziesz odpowiednio zarządzać swoim czasem, możesz być zestresowany, a Twoja wydajność spadnie. Częścią zarządzania czasem jest punktualność.

Dlaczego musisz być punktualny?

Kiedy twój rozum będzie wystarczająco silny, znajdziesz sposób, aby to zapewnić. Opierając się na tej zasadzie, możesz przezwyciężyć zły nawyk. Zacznij od określenia głównego powodu, dla którego chcesz się zmienić. Weź długopis i kartkę i zapisz główne powody, dla których chcesz zmienić ten nawyk. Zapisz również korzyści, jakie punktualność przyniesie w Twoim życiu. Przykłady korzyści obejmują zmniejszenie stresu, zwiększenie odpowiedzialności i ograniczenie kłótni z kolegami lub współpracownikami. Upewnij się, że korzyści są jasne i łatwe do zapamiętania. Zachowaj motywację dzięki tym powodom i korzyściom.

Zacznij dzień od najważniejszego zadania

Każdego dnia będziesz mieć listę zadań w pracy, które wymagają Twojej uwagi. Niektórzy z nas układają je w listę zadań według priorytetów. Aby właściwie zarządzać czasem, należy najpierw wykonać te najważniejsze. To jest złota zasada. Każdego dnia określ dwa lub trzy zadania, które są dla Ciebie najważniejsze, i wykonaj je. Po zakończeniu Twój dzień jest już udany. Zachęca to do pewnego podejścia do pozostałych zadań. Możesz nawet zdecydować się na przeniesienie niektórych z nich na następny dzień. Dzieje się tak, ponieważ wykonałeś już najważniejsze z nich. Pomoże Ci to lepiej zarządzać czasem.

Naucz się mówić „nie”


HitPraca.pl
Autor: Petra Hornová
Platforma do łączenia pracodawców z osobami poszukującymi pracy.