Słaba wydajność pracy może być spowodowana awarią

Opublikowano: 30. 4. 2020

Stres to normalna psychiczna i fizyczna reakcja na pozytywne lub negatywne sytuacje w Twoim życiu, takie jak nowa praca lub śmierć bliskiej osoby. Sam stres nie jest rzadkością ani złem. Ważne jest, jak sobie radzisz ze stresem.

Jak odróżnić stres od zaburzeń adaptacyjnych?

Jeśli masz problemy z przystosowaniem się do stresującej zmiany i masz trudną codzienną rutynę dłużej niż przez krótki czas, możesz rozwinąć zaburzenie adaptacyjne. Zaburzenie adaptacyjne to rodzaj choroby psychicznej związanej ze stresem, która może wpływać na Twoje uczucia, myśli i zachowania, nie tylko w pracy. Jednak praca jest często jednym z pierwszych objawów zaburzenia.

Oznaki i objawy zaburzenia

  • Lęk
  • Słabe wyniki w nauce lub pracy
  • Problemy w związku
  • Smutek
  • Myśli samobójcze
  • Zmartwienie
  • Problemy ze snem

Jeśli doświadczasz stresującej sytuacji w swoim życiu, spróbuj środków samopomocy, takich jak rozmowa z troskliwą rodziną lub przyjaciółmi, praktykowanie jogi lub medytacji, regularne ćwiczenia, unikanie z alkoholem i narkotykami. Jeśli te techniki Ci nie pomogą i nadal masz trudności z radzeniem sobie z typowymi problemami, skontaktuj się ze specjalistą.


Znajdź czas dla siebie między rodziną a pracą

1. Utwórz listę, aby ustalić, co jest ważne . Ogólnie rzecz biorąc, większość ludzi może codziennie rozwiązać tylko określoną liczbę problemów. Sortuj listę według ważności, aby wykonać najważniejsze zadania.

2.Unikaj wielozadaniowości. Skoncentruj się na wykonaniu zadania. Jeśli spróbujesz wielozadaniowości (robienia wielu rzeczy jednocześnie), ukończenie projektu może zająć znacznie więcej czasu.

3. Dbaj o siebie. Staraj się wysypiać, ćwiczyć regularnie i zdrowo się odżywiać. Staraj się spać od siedmiu do dziewięciu godzin każdej nocy.


HitPraca.pl
Autor: Petra Hornová
Platforma do łączenia pracodawców z osobami poszukującymi pracy.