Jak sprzedać się na rynku pracy

Rynek pracy jest tak samo trudny jak inne rynki. Dobrzy sprzedawcy potrafią sprzedać towar, o którym nie wiedzą absolutnie nic. Każda osoba szukająca nowej pracy jest po trosze przedstawicielem handlowym lub sprzedawcą, który musi umieć się doskonale sprzedać. To po prostu nie jest takie łatwe, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka.
"Marketing osobisty" jest ważnym elementem trzymania dobrej pracy.
Bądź doskonale świadomy swoich mocnych i słabych stron
Jako profesjonalista, musisz koniecznie zdawać sobie sprawę z własnych kluczowych mocnych i słabych stron. Jak inaczej możesz oczekiwać, że sprzedasz się potencjalnemu pracodawcy? Od czego w ogóle zacząć?
Przyjrzyj się swoim przeszłym doświadczeniom, aby dokładnie zobaczyć, gdzie leżą Twoje talenty, umiejętności i zdolności. Gdy już zidentyfikujesz swój zestaw umiejętności, przyjrzyj się, jak może on odnosić się do kariery, którą chcesz podążać. Jest to pierwszy kluczowy krok do skutecznego sprzedania siebie jako idealnego kandydata.
Jaki jest Twój cel zawodowy?
Oprócz zrozumienia swoich kluczowych mocnych i słabych stron oraz umiejętności, ważne jest ustalenie celów zawodowych.
Ustalenie celów dla Twojej kariery utrzyma Cię w skupieniu, a także zapewni kierunek i cel. Jeśli nie ustalisz żadnych celów, znajdziesz się w biegu i nie osiągniesz nic dla siebie.
Ustalanie celów daje jasność co do tego, czego ostatecznie chcesz od swojej kariery: zapewnia, że inwestujesz swój czas, energię i wysiłek w ścieżkę kariery, która jest naprawdę ważna dla ciebie.
Personalne, ale profesjonalne przemówienie
Gdy już dokonasz małego samobadania, następnym krokiem w marketingu siebie jako profesjonalisty jest stworzenie osobistego przemówienia i sposobu mówienia.
Mówienie jest jasnym, zwięzłym przekazem o tobie, który komunikuje, kim jesteś, czego szukasz i jak możesz być atutem dla firmy lub organizacji.
Przy tworzeniu przemówienia skup się na najważniejszych punktach, które chcesz przekazać o sobie. Pomyśl o swoich kluczowych atutach i o tym, co masz do zaoferowania.
.