Znajdź pracę   |    Dodaj ofertę pracy
HitPraca.pl - oferty pracy
  • Oferty pracy
  • Praca za granicą
  • Subskrybuj oferty pracy
  • Blog
  • Dla firm
Blog HitPraca.pl
Wróć do najnowszych artykułów

Posiadanie szacunku podwładnych jest ważne dla funkcjonowania zespołu

Opublikowano: 18. 3. 2023
Posiadanie szacunku podwładnych jest ważne dla funkcjonowania zespołu

Kiedy awansujesz, nagle znajdujesz się w zupełnie innych sytuacjach. Możliwe, że znasz już swoich współpracowników i podwładnych, ale ich zachowanie wobec Ciebie powinno się zmienić. Każdy podwładny powinien szanować swojego przełożonego, ale nie myl szacunku ze strachem.

Niekiedy trudno jest zdobyć szacunek i zaufanie jednocześnie.

Dobroć i szacunek idą w parze

Pracownicy chcą być wysłuchani i docenieni. Jednym z wielu powodów odejścia z pracy jest "poczucie braku szacunku w pracy". Zanim zdobędziesz szacunek, musisz traktować swoich pracowników z godnością i wdzięcznością. Oznacza to traktowanie swojego zespołu z wdzięcznością i bycie wyrozumiałym, ale stanowczym, gdy popełniane są błędy.

Bądź konsekwentny w swoim podejściu

Konsekwencja jest niezbędna dla uczciwości i logiki. Z kolei niekonsekwencja rodzi podejrzenia i frustrację. Bądź konsekwentny we wszystkich aspektach swojego przywództwa, od zarządzania dyscypliną po delegowanie zadań. Obejmuje to rozpoznanie, kiedy faworyzujesz przyjaciela lub przewidujesz czyjąś niekompetencję.

Bądź przykładem

Jeśli chcesz, aby twoi pracownicy ciężko pracowali, musisz im pokazać, że sam jesteś pracowity. A to nie jest łatwe, gdy jesteś zamknięty w swoim biurze. Jasne, szefowie oczekują, że będziesz wypełniał swoje obowiązki kierownicze. Ale pomogłoby, gdybyś również spędzał czas na współpracy ze swoimi pracownikami.

Bądź wsparciem dla swojego zespołu

Twoją rolą jako menedżera jest przewodzenie i wspieranie swoich bezpośrednich podwładnych. Jako część zespołu, będziesz siedzieć na problemach, z którymi borykają się pracownicy i identyfikować niezadowolenie z procesów biurowych lub polityki. Możesz usłyszeć rzeczy, których nie usłyszy wyższe kierownictwo lub właściciele firm. Bądź rzecznikiem swoich pracowników i znajdź rozwiązania, które działają dla nich, jednocześnie zadowalając swoich szefów.

Przyznaj się do błędów, kiedy je popełniasz

Błędy się zdarzają. Możesz poradzić sobie z konfliktem pracowniczym ostrzej niż zamierzałeś lub popełnić błąd w planie. Najlepsze, co możesz zrobić, to przyznać się do błędów, zamiast wskazywać palcami. Przerzucanie winy na innych pokazuje, że Twój zespół jest niewiarygodny i nie można mu ufać.

.

HitPraca.pl - oferty pracy
HitPraca.pl
Razem tworzymy rynek pracy
Polecamy najnowsze artykuły
  • Jak sprzedać się na rynku pracy
  • Oczyszczacz z funkcją ogrzewania powietrza - na jakie modele zwrócić uwagę?
  • Posiadanie szacunku podwładnych jest ważne dla funkcjonowania zespołu
  • Najlepsze umiejętności organizacyjne, których szukają specjaliści HR i jak je rozwijać
  • Wciel się w rolę rekruterów. Wyróżnij się wśród innych kandydatów
  • Gdzie do pracy w Holandii? Porównanie miast
  • Dyrektywy unijne podstawą zmian w Kodeksie pracy
operator i redakcja
HitPraca.pl
Skontaktuj się z redakcją: praca@hitpraca-oferty.pl
  • Warszawa
  • Kraków
  • Łódź
  • Wrocław
  • Poznań
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Lublin
  • Katowice
  • Białystok
  • Gdynia
  • Częstochowa
  • Radom
  • Sosnowiec
  • Toruń
  • Kielce
  • Rzeszów
  • Gliwice
  • Zabrze
  • Olsztyn
  • Bielsko-Biała
  • Bytom
  • Zielona Góra
  • Rybnik
  • Ruda Śląska
  • Tychy
  • Opole
  • Gorzów Wielkopolski
  • Dąbrowa Górnicza
HitPraca.pl - oferty pracy

Znajdź sobie szybko nową lepszą pracę.

  • HitPraca.pl
  • Oferty pracy
  • Praca za granicą
  • Miasta
  • Zawody
  • Zasady przetwarzania danych osobowych
  • Warunki handlowe
  • O HitPraca.pl
Oferty pracy
  • Warszawa
  • Kraków
  • Łódź
  • Wrocław
  • Poznań
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Lublin
  • Katowice
  • Białystok
  • Gdynia
  • Częstochowa

© Copyright 2021 HitPraca.pl | O HitPraca.pl | TRAFFIC DRIVER s.r.o. (VAT ID CZ24179205)