Posiadanie szacunku podwładnych jest ważne dla funkcjonowania zespołu

Kiedy awansujesz, nagle znajdujesz się w zupełnie innych sytuacjach. Możliwe, że znasz już swoich współpracowników i podwładnych, ale ich zachowanie wobec Ciebie powinno się zmienić. Każdy podwładny powinien szanować swojego przełożonego, ale nie myl szacunku ze strachem.
Niekiedy trudno jest zdobyć szacunek i zaufanie jednocześnie.
Dobroć i szacunek idą w parze
Pracownicy chcą być wysłuchani i docenieni. Jednym z wielu powodów odejścia z pracy jest "poczucie braku szacunku w pracy". Zanim zdobędziesz szacunek, musisz traktować swoich pracowników z godnością i wdzięcznością. Oznacza to traktowanie swojego zespołu z wdzięcznością i bycie wyrozumiałym, ale stanowczym, gdy popełniane są błędy.
Bądź konsekwentny w swoim podejściu
Konsekwencja jest niezbędna dla uczciwości i logiki. Z kolei niekonsekwencja rodzi podejrzenia i frustrację. Bądź konsekwentny we wszystkich aspektach swojego przywództwa, od zarządzania dyscypliną po delegowanie zadań. Obejmuje to rozpoznanie, kiedy faworyzujesz przyjaciela lub przewidujesz czyjąś niekompetencję.
Bądź przykładem
Jeśli chcesz, aby twoi pracownicy ciężko pracowali, musisz im pokazać, że sam jesteś pracowity. A to nie jest łatwe, gdy jesteś zamknięty w swoim biurze. Jasne, szefowie oczekują, że będziesz wypełniał swoje obowiązki kierownicze. Ale pomogłoby, gdybyś również spędzał czas na współpracy ze swoimi pracownikami.
Bądź wsparciem dla swojego zespołu
Twoją rolą jako menedżera jest przewodzenie i wspieranie swoich bezpośrednich podwładnych. Jako część zespołu, będziesz siedzieć na problemach, z którymi borykają się pracownicy i identyfikować niezadowolenie z procesów biurowych lub polityki. Możesz usłyszeć rzeczy, których nie usłyszy wyższe kierownictwo lub właściciele firm. Bądź rzecznikiem swoich pracowników i znajdź rozwiązania, które działają dla nich, jednocześnie zadowalając swoich szefów.
Przyznaj się do błędów, kiedy je popełniasz
Błędy się zdarzają. Możesz poradzić sobie z konfliktem pracowniczym ostrzej niż zamierzałeś lub popełnić błąd w planie. Najlepsze, co możesz zrobić, to przyznać się do błędów, zamiast wskazywać palcami. Przerzucanie winy na innych pokazuje, że Twój zespół jest niewiarygodny i nie można mu ufać.
.