Najlepsze umiejętności organizacyjne, których szukają specjaliści HR i jak je rozwijać
Dziś stajemy się bardziej gorączkowi i bardziej stresujący, więc ludzie z dobrymi umiejętnościami organizacyjnymi są często preferowani.
Silne umiejętności organizacyjne wyróżnią cię z tłumu z wszystkich właściwych powodów. Jeśli możesz je odpowiednio zademonstrować w swoim CV i w skrypcie rozmowy kwalifikacyjnej, postawisz się w doskonałej pozycji.
Komunikacja
Komunikacja jest jedną z głównych umiejętności ludzkich, których potrzebujesz. Podczas gdy niektórzy ludzie są naturalnymi komunikatorami, inni mają trudności z wyrażeniem swojej opinii i zrozumieniem innych. Jeśli należysz do tej drugiej kategorii, ważne jest, aby pracować nad tym zestawem umiejętności.
Nie chodzi tylko o to, co ty lub inni mówią. Być może słyszałeś często cytowaną statystykę, że ponad 50% komunikacji jest niewerbalna. To prawda. Sposób, w jaki się nosisz, język ciała, mimika twarzy i ton głosu odgrywają rolę w przekazywanej wiadomości. Praca nad każdym obszarem twojej komunikacji może pomóc ci lepiej zrozumieć ludzi, pracować z nimi i organizować swoje zadania społeczne.
Rozpoznanie
Czy zniechęcasz się w obliczu dużej decyzji? Jeśli jesteś powolny w podejmowaniu decyzji, może być ci trudno iść do przodu. Jak mówi stare powiedzenie, jest więcej niż jeden sposób na oskórowanie kota. To samo dotyczy decyzji o tym, jak wykonać jakieś zadanie. Możesz mieć przed sobą wiele opcji.
Samomotywacja
Zastanów się, co motywuje Cię do ciężkiej pracy. Może się okazać, że jest to coś tak prostego jak satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. Z drugiej strony, niektórzy ludzie znajdują motywację, stojąc po stronie nagród. Cokolwiek sprawia, że jesteś na dobrej drodze, możesz to wykorzystać, aby uzyskać więcej rzeczy w ciągu dnia pracy.
.