Wciel się w rolę rekruterów. Wyróżnij się wśród innych kandydatów
Wiesz, że jesteś dobry w swojej dziedzinie, doskonale rozumiesz swoją pracę, ale wiesz też, że takich jak ty jest wielu. Kiedy ubiegasz się o nową pracę, oczywiste jest, że musisz przejść przez proces rekrutacji. Mimo że nie masz wątpliwości co do swoich zalet, często może być trudno przekonać do nich rekrutera.
Postaw się w sytuacji rekrutera
Pośród setek aplikacji, które są obecnie przeciętnym ogłoszeniem o zupełnie nowych miejscach pracy, przeciętnemu menedżerowi ds. zatrudnienia zajmuje zaledwie 9 sekund spojrzenie na Twoje CV, zanim podejmie decyzję, czy kontynuować aplikację. Dostosuj swoje CV do każdej pracy, o którą się ubiegasz, aby upewnić się, że spełniasz wymagania zawarte w ogłoszeniu o pracę i przykujesz uwagę działu HR.
Użyj słów kluczowych z ogłoszenia o pracę
W swoim CV uwzględnij konkretne słowa kluczowe użyte w ogłoszeniu o pracę i pokaż, jak wykorzystałeś te umiejętności, aby odnieść sukces w poprzednich miejscach pracy.
Eksperci i menedżerowie spędzają całe dnie, pracując nad rozwiązywaniem problemów dla swojej firmy i dostarczaniem rozwiązań, i z zadowoleniem przyjmują możliwość omówienia ich z kandydatami. Zbadaj szeroko firmę, aby upewnić się, że masz wystarczająco dużo informacji, aby odpowiedzieć na pytania z rozmowy kwalifikacyjnej i mnóstwo pytań, które możesz zadać swojemu rozmówcy, aby pokazać swoje zainteresowanie firmą. Wykorzystaj pierwszą rozmowę kwalifikacyjną lub telefoniczną do zadania tych pytań i włącz informacje zwrotne od firmy do drugiej rozmowy kwalifikacyjnej, aby zaprezentować nowe pomysły na rozwiązanie wszelkich problemów lub wyzwań.
Wyobraź sobie przyszłość organizacji
Wyobraź sobie wizję przyszłości organizacji, jaką mają Twoi rozmówcy, ucieleśniając markę firmy przy każdej możliwej okazji. Ucieleśniaj markę: jeśli musisz przedstawić prezentację, użyj logo firmy, kolorów, czcionek i obrazów, aby uczynić ją jak najbardziej atrakcyjną wizualnie dla twoich rozmówców.Pokaż w rozmowie, że zbadałeś konkurentów organizacji i omówiłeś różnice między nimi.Poznaj PR online, który ujawnia sukces, za który firma została pochwalona lub wyzwanie, z którym sektor się zmagał, i zbadaj, jak zbudowałbyś rekrutację na sukcesie lub rozwiązał problemy.
.