Jak stać się niezastąpionym w pracy?

Każdy chce być w pracy osobą go-to w swojej dziedzinie; to świetnie wpływa na twoją pewność siebie, kierownicy polegają na tobie i powinieneś mieć duże poczucie bezpieczeństwa pracy. Być niezastąpionym w pracy to stać się niezastąpionym.
Należy na tobie polegać
Niezawodność to nie tylko punktualne przychodzenie na spotkania. Chodzi o to, by być skutecznym i współpracować, gdy sprawy idą źle, i być osobą, do której ludzie z twojego zespołu zwracają się, gdy potrzebują czegoś zrobić dobrze i szybko. Bycie niezawodnym nigdy nie powinno dawać ci poczucia, że jesteś wykorzystywany, więc upewnij się, że twój menedżer wie, komu pomagasz i w jakich projektach.
Ułatwiaj pracę swojemu menedżerowi
Jeśli ułatwiasz pracę swojemu menedżerowi lub zwalniasz go z odpowiedzialności, pozwalając mu skupić się na jego obowiązkach menedżerskich, to prawdopodobnie stanie on po twojej stronie, gdy nadejdzie czas redukcji zatrudnienia. Posiadanie kogoś wpływowego po swojej stronie w pracy jest bardzo ważne. Spróbuj wymarzyć sobie lukę w umiejętnościach, abyś mógł robić rzeczy, których twój szef nie może.
Zgłaszaj się na ochotnika do kluczowych projektów
Skup się na pracy, która jest najważniejsza i najpilniejsza, i nadaj jej priorytet, a nie na pracy, która jest po prostu najłatwiejsza lub najszybsza. Kluczowe projekty prawdopodobnie dadzą ci dostęp do szerszego biznesu i wolontariatu, podczas gdy inni pracownicy nie będą, zapewniając, że jesteś postrzegany jako oddany pomocnik i cenny członek zespołu.
Buduj relacje z menedżerami wyższego szczebla
Bycie połączonym i budowanie relacji z ludźmi, którzy mają znaczenie w twojej organizacji, może nie tylko uczynić cię niezastąpionym w twojej obecnej roli, ale może postawić cię daleko do przodu w twojej karierze. Jeśli codziennie wchodzisz w interakcje z menedżerami, możesz być na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o awans.
Oferuj rozwiązania
Menedżerowie nie chcą problemów - chcą rozwiązań. Jeśli więc chcesz stać się niezastąpiony w pracy, musisz znaleźć sposób na rozwiązanie problemów, z którymi boryka się firma. Kiedy słyszysz, że twoi koledzy narzekają na coś, co nie działa, wymyśl, jak to naprawić, a zwiększysz swoją wartość dla swojego menedżera i dla całej firmy.
.