Jak motywować pracowników, aby osiągnąć sukces organizacyjny

W wielu organizacjach menedżerowie i działy HR starannie montują najlepsze zespoły i zapewniają im środowisko, które umożliwia osiągnięcie sukcesu. Jednak wielu menedżerów wciąż stwierdza, że ich ludzie, choć najlepsi w tym, co robią, osiągają gorsze wyniki w porównaniu z zasobami, które mają do dyspozycji. W dużych i małych firmach sytuacja ta wprawia w osłupienie wielu liderów i zachęca ich do znalezienia sposobów motywowania pracowników w celu uzyskania maksymalnej efektywności i wydajności.
Wyjaśnij swój cel
Skuteczna strategia motywowania pracowników pomoże im dostrzec Twój cel. Ludziom trudno jest wspierać coś, czego nie rozumieją. Wyjaśniając powody i motywacje stojące za Twoimi działaniami i celem, ułatwiasz pracownikom szersze horyzonty. Poświęcasz swoją energię na pomoc w osiągnięciu celów.
Oceń swój styl przywództwa
Niekiedy Twój styl przywództwa może być problemem. Jeśli jesteś zbyt szefowski, wrogi lub nie pozwalasz pracownikom na inicjatywę, ludzie mogą szybko stracić motywację w takim środowisku. Oceń siebie pod kątem wszelkich negatywnych zachowań, które mogą demotywować zespoły i podejmij przemyślane działania, aby je skorygować.
Zaufaj ich umiejętnościom
Kiedy powierzasz pracownikom odpowiedzialność, daj im do zrozumienia, że wierzysz w ich zdolność do osiągania wyników. Zaufanie do ich umiejętności pokazuje, że ufasz swojemu zespołowi i że zrobią wszystko, aby Cię nie zawieść.
Buduj relacje osobiste
Aby skutecznie motywować swoich pracowników, musisz mieć znaczące relacje osobiste z każdym z nich. Rozwijanie osobistej więzi pozwala zrozumieć, co napędza każdą osobę, jej aspiracje i gdzie pasuje do ogólnej misji i wizji organizacji. Twoja osobista relacja z pracownikami może pomóc Ci zauważyć, kiedy mają problemy z wykonywaniem zadań na najwyższym poziomie i pomóc im zwiększyć produktywność.
