3 świadczenia, których pracujący rodzice powinni domagać się od pracodawców
Nasze życie zawodowe i domowe było kiedyś w dużej mierze oddzielone, ale wzrost telepracy szybko rozwiązał te bariery. Podczas gdy praca w domu może mieć zalety, takie jak skrócenie czasu dojazdu do pracy, są pewne wady.
Gdy pandemia wysłała pracowników biurowych do domu, pracujący rodzice i główni opiekunowie znaleźli się żonglując jednoczesnymi rolami na froncie domowym, równoważąc ich wydajność w pracy.Niektórzy pracodawcy mogą nie zdawać sobie sprawy z tych problemów, co oznacza, że teraz jest czas dla rodziców i opiekunów, aby domagać się więcej, innych i lepszych świadczeń od swoich pracodawców.
Elastyczne harmonogramy
Teraz, gdy nasze życie zawodowe i domowe są bardziej zintegrowane, może być trudno zobowiązać się do ścisłego harmonogramu 8-16 pracy. Jednak organizacje odkryły, że telepraca może być bardzo wydajna i używają narzędzi takich jak Microsoft Teams, aby umożliwić pracownikom pracę asynchroniczną. Porozmawiaj z szefem o tym, czy możesz poświęcić pewne godziny na spotkania zespołu i pracę zespołową, a jednocześnie zachować swój własny harmonogram.
Więcej czasu wolnego
Stan ustala minimalną ilość czasu wolnego. Do każdego pracodawcy należy określenie liczby płatnych dni wolnych. Prawdą jest, że ten benefit pojawia się coraz częściej w ofertach pracy. Jeśli nie, poproś pracodawcę o kilka płatnych dni wolnych za każdy rok pracy.
Urlop macierzyński
Wiele kobiet wraca do pracy krótko po urodzeniu dziecka. Korzystają z krótkiego czasu pracy lub innych zmodyfikowanych umów.Jeśli jesteś nową mamą, która chodzi do biura, nawet jeśli tylko na kilka dni lub godzin w tygodniu, zapytaj, czy Twoja firma zapewnia pokój macierzyński (znany również jako pokój laktacyjny lub pielęgniarski), abyś miała prywatność i wygodne miejsce do karmienia piersią.
.