Najpierw wybierz firmę, w której chcesz pracować. Następnie pracuj
Kiedy szukasz pracy, instynktownie skupiasz się na rolach zawodowych. Kiedy Twoje poszukiwania pracy nie idą dobrze, może czas spróbować na odwrót. Wyszukaj najpierw firmę, w której chcesz pracować, a następnie dowiedz się, jakie stanowiska oferują.
Kultura firmy, możliwości rozwoju kariery i to, jak się w niej czujesz, to ważne kryteria przy wyborze właściwej firmy. Na co jeszcze zwrócić uwagę
Branża oferuje najwięcej miejsc pracy
Wybór odpowiedniej branży to pierwszy krok.
W branży często nie trzeba mieć konkretnego wykształcenia. Większość firm będzie szkolić i mentorować pracowników. Oprócz nowej pracy, masz możliwość zdobycia nowych umiejętności i wiedzy.
Lista ułatwi wybór
Gdy już masz jasność co do branży, w której chcesz pracować, wybierz rodzaj pracy.
Wybieraj stanowiska, które odpowiadają Twojemu wykształceniu i możliwościom. Ale także takie, które wzbogacą Cię emocjonalnie i finansowo.
Stwórz listę odpowiednich stanowisk, która będzie zawierała co najmniej 15 pozycji.
Badaj wybraną firmę
Jeśli znajdziesz odpowiednie stanowiska w wybranej przez siebie firmie, zbadaj ją. Zbadaj kulturę firmy, jej historię, znajdź aktualne informacje w sieci i popytaj.
Znalezione informacje potwierdzą lub obalą Twój wybór. Dodatkowo, możesz wykorzystać te punkty podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Stwórz kryteria
Szukając pracy, nie musisz skupiać się tylko na swojej branży. Twoje hobby może stać się Twoim źródłem dochodu.
Jest też kilka sposobów na połączenie tych dwóch dziedzin. Jesteś księgowym, a w wolnym czasie grasz na instrumencie muzycznym lub śpiewasz? Podstawowe szkoły artystyczne również potrzebują osoby, która zajmuje się księgowością.
"Śledź" firmę
Śledź firmę na LinkedIn, Facebooku i Twitterze, aby być na bieżąco z wiadomościami o firmie i ich produktach lub usługach.
Używaj mediów społecznościowych i bądź aktywny na profilach firmowych podczas poszukiwania pracy.