Postępowanie w przypadku nieprofesjonalnego zachowania w pracy
Zarządzanie nieprofesjonalnym zachowaniem w biurze może wymagać pewnego wysiłku. Jest to jednak konieczne, jeśli chcesz uniknąć chaotycznego środowiska pracy. Nieprofesjonalne zachowanie może stworzyć zły precedens w miejscu pracy, wywołać konflikt i może wpłynąć na wydajność. Im szybciej zajmiesz się nieakceptowalnymi zachowaniami pracowników, tym lepiej dla organizacji.
Podzielenie się osobistymi poglądami
Pracownicy to ludzie, nie maszyny. Mają emocje, mają pomysły i mają własne opinie na temat problemów. Jednakże, podczas gdy miejsce pracy nie powinno ograniczać wypowiedzi, profesjonalizm nakazuje pracownikom unikać wnoszenia swoich osobistych opinii do miejsca pracy. Na początek, opinia pracownika o innej osobie może być uznana za obraźliwą. Jednak problem zaczyna się w przypadku opinii na kontrowersyjne tematy, takie jak polityka, religia i kultura. Jak radzić sobie z pracownikami, którzy dzielą się potencjalnie kontrowersyjnymi opiniami w pracy:
- Upewnij się, że istnieją zasady wypowiadania się w miejscu pracy.
- Zachęcaj pracowników do zgłaszania obraźliwych opinii.
- Karaj naruszenia obraźliwych wypowiedzi.
Zachowanie dominujące
Spotkanie ma na celu zebranie kilku pomysłów i perspektyw. Próba zdominowania spotkania i uniemożliwienia innym wniesienia wkładu jest mało profesjonalnym zachowaniem. Czasami pracownik może nie robić tego celowo; może mieć zbyt wiele pomysłów i chce się nimi podzielić. Ale nawet jeśli problem wynika z nieszkodliwej gonitwy, to nadal jest to problem. Kiedy dany pracownik uniemożliwia innym właściwy udział w rozmowie, przerywając im lub mówiąc długo, może narastać niechęć. A to może spowodować więcejproblemów, niż byś się spodziewał. Jak sobie z tym poradzić: daj każdemu szansę na wniesienie wkładu do zasiewów. Jeśli pracownik próbuje zmonopolizować spotkanie, upomnij go, aby poczekał na swoją kolej i pozwolił innym się wypowiedzieć.
Nękanie i zastraszanie
Nękanie nie ogranicza się do placu zabaw w szkole podstawowej; istnieje również w środowisku korporacyjnym. W rzeczywistości, zastraszanie w miejscu pracy jest jednym z największych problemów, z jakimi borykają się obecnie pracownicy. Oto niektóre formy mobbingu i zastraszania w miejscu pracy:
- Ciągłe złe traktowanie
- Publiczne upokorzenie
- Nieuczciwa krytyka
- Wyłączenie społeczne
- Znęcanie się słowne/fizyczne
Częstymi celami mobbingu są osoby o wysokich wynikach i łagodniejsze typy. Mobbing może zmusić pracowników do opuszczenia firmy, co zwiększa rotację pracowników. Jak sobie z nim radzić:
- Zapewnij mechanizm składania skarg i dochodzenia roszczeń.
- Badaj skargi pracowników.
- Pokaż zero tolerancji dla mobbingu.