Executive Search – pozbądź się zawrotnych kosztów nietrafionych rekrutacji

Zatrudnianie wysokiej klasy profesjonalistów to skomplikowany i złożony proces, który wymaga równie wykwalifikowanych i doświadczonych speców od rekrutacji. Aby odnieść sukces, należy wziąć pod uwagę wiele spraw, w tym także problemy, które mogą wszystko zaprzepaścić. Jedną z najstraszniejszych konsekwencji popełnienia błędu na tym etapie jest po prostu zatrudnienie nieodpowiedniej osoby.
Niestety, wielu wewnętrznych rekruterów korporacyjnych traktuje taki scenariusz jako coś nieuniknionego i nawet nie próbuje mu zapobiec. Prawda jest jednak taka, że tzw. bad hires nie są czymś nieuchronnym – przynajmniej dla dobrych zewnętrznych konsultantów Executive Search. Headhunterzy, którzy znają wszystkie tajniki rzemiosła rekrutacyjnego, mogą po prostu skutecznie z tym zjawiskiem walczyć.
Zatrudnianie niewłaściwych osób pociąga za sobą tak wiele niszczycielskich konsekwencji, że zdecydowanie warto zrobić wszystko, aby mu zapobiec. Wystarczy wspomnieć o ogromnych kosztach – i nie dotyczy to tylko wydanych pieniędzy, na liście jest zdecydowanie więcej przykrych skutków. W tym artykule rzucimy światło na prawdziwe koszty przyjmowania złych pracowników, a także na skuteczne sposoby walki z tym zjawiskiem.
Zatrudnianie niewłaściwych osób – przerażające skutki
Zatrudnianie nieodpowiednich ludzi zdarza się zaskakująco często. Według danych Harvard Business Review średnio aż połowa nowych pracowników ponosi klęskę w ciągu 18 miesięcy. Co ciekawe, zasada ta dotyczy zarówno tych nisko opłacanych, jak i wysoko wykwalifikowanej kadry menedżerskiej. Jednak porażka w tym ostatnim przypadku może mieć znacznie bardziej bolesne konsekwencje niż w odniesieniu do pracowników o niskich kwalifikacjach.
Ale co właściwie może się stać, jeśli do firmy dostanie się taka czarna owca? Cóż, możliwe scenariusze są bardzo zróżnicowane i mogą nawet objąć całą firmę, a nie tylko jej poszczególne działy. Jeśli wpuścimy osobę, która jest leniwa, niewykwalifikowana, nierzetelna, wredna lub trudna we współpracy, może to oznaczać poważne kłopoty dla przedsiębiorstwa.
Co takiego może się wydarzyć? Cóż, lista możliwych katastrof oraz mniejszych wpadek jest bardzo długa. Obejmuje straty produktywności, pogorszenie się morale zespołu oraz ograniczenie innowacyjności i zastój technologiczny całego przedsiębiorstwa. Reputacja i wizerunek firmy również mogą ucierpieć, ponieważ niewłaściwy pracownik reprezentuje dany podmiot również na zewnątrz. Co gorsza, działania takich osób mogą mieć również poważne konsekwencje prawne i pochłonąć dużo pieniędzy w postaci rozmaitych odszkodowań.
Taki nieodpowiedni pracownik może wyrządzić krzywdę innym przedsiębiorcom, ale przede wszystkim firmie bądź organizacji, która go zatrudniła. Kradzież pieniędzy i towaru bądź przekazywanie poufnych informacji biznesowych konkurencji to tylko niektóre przykłady trudnych sytuacji w tym zakresie. Inny scenariusz jest taki, że osoba nieprzystosowana do pracy w końcu odejdzie sama. Z jednej strony – to dobrze, jednak cały proces rekrutacyjny trzeba będzie wówczas zacząć od nowa. Podobnie jak proces wdrażania do pracy kolejnej nowo zatrudnionej osoby, który również kosztuje dużo czasu, pieniędzy oraz innych zasobów.
Kluczowa rola rekruterów Executive Search
Na szczęście wielu tego typu problemów można uniknąć, a przynajmniej znacznie zredukować ich skalę – dzięki odpowiedniemu podejściu konsultantów Executive Search. A „podejście” zdecydowanie jest tutaj odpowiednim słowem kluczowym. Aż 89% niepowodzeń związanych z nowo zatrudnionymi osobami wynika właśnie z ich złego nastawienia. Rola doświadczonych, profesjonalnych rekruterów jest więc kluczowa, ponieważ potrafią oni odczytywać subtelne znaki, a także mowę ciała kandydatów. To, co może być niepokojące to aroganckie, lekceważące zachowanie, zgorzknienie w stosunku do poprzednich współpracowników, niemiłe komentarze na temat byłych pracodawców itp.
Chociaż wielu rekruterów bierze tzw. bad hires za pewnik, nie są one czymś nieuniknionym, przynajmniej nie na tak ogromną skalę. Uniknięcie zatrudniania niewłaściwych osób lub zmniejszenie wskaźnika niepowodzeń rekrutacyjnych można osiągnąć dzięki odpowiednim narzędziom. Najbardziej podstawowym z nich jest po prostu bycie aktywnym i niestrudzonym w poszukiwaniu lepiej dopasowanych kandydatów. W tym względzie kluczowe znaczenie ma bycie wystarczająco dalekowzrocznym i czujnym oraz nieignorowanie faktów. W grę powinny wchodzić twarde dane, a nie to, co czują lub zakładają rekruterzy. I na pewno tak właśnie jest w przypadku headhunterów pracujących dla agencji Sowelo Consulting.
Doskonale zdają sobie sprawę z tajników skutecznej rekrutacji najlepszych kandydatów. I wiedzą, że niezbędne jest odrzucenie tych, które mogą okazać się problematyczni. Według Leadership IQ jednoznaczny sukces odnosi tylko 19% nowo przyjętych pracowników. Badanie wykazało również, że 82% menedżerów ds. rekrutacji miało negatywne wrażenia na temat kandydatów podczas rozmów kwalifikacyjnych, ale je zignorowało. Oczywiście liczby te nie są ustalone raz na zawsze i mogą się różnić w zależności od firmy czy organizacji. Po prostu dobrze jest korzystać z usług agencji, która jest świadoma ryzyka pojawienia się rozmaitych niepowodzeń. I stara się je zmniejszyć, stawiając potrzeby klientów na pierwszym miejscu. Właśnie takim podejściem wyróżniają się konsultanci Executive Search agencji Sowelo.

Executive Search najwyższej próby: jak to robi Sowelo
Sowelo jest agencją rekrutacyjną i konsultingową Executive Search, specjalizującą się w dostarczaniu najwyższej klasy talentów klientom polskim i zagranicznym. Są to profesjonaliści reprezentujący rynek IT i Telco, a także branżę finansowo-bankową. Inne oferowane usługi profesjonalne obejmują np. zasoby ludzkie, marketing oraz relacje inwestorskie. Pozyskiwanie tak wyrafinowanych specjalistów wymaga ogromnej, szczegółowej wiedzy fachowej, ale z drugiej strony również praktycznego, przyziemnego podejścia. I na tym właśnie polega ogromna przewaga konkurencyjna Sowelo. Jej konsultanci doskonale wiedzą, które działania są bezcelowe, a które mogą przynieść wymierne rezultaty. I właśnie tam kierują swoją energię i wysiłki.
W czasie 1,5 dekady prowadzenia działalności firma Sowelo zdołała stworzyć sieć cennych kontaktów. Jej konsultanci mogą się z nimi skontaktować właściwie w dowolnym momencie. Agencja prowadzi regularnie aktualizowaną bazę kandydatów – i kiedy tylko jakiś jest potrzebny, wystarczy wykonać szybki telefon. Dzięki unikalnym umiejętnościom konsultantów Sowelo, kandydaci mogą zostać ocenieni błyskawicznie i przedstawieni klientowi w ciągu zaledwie kilku dni.
Co sprawia, że headhunterzy Sowelo są tak skuteczni i osiągają wspaniałe rezultaty? Cóż, oni sami z pewnością nie są przeciętni. Wykorzystują swoją gruntowną, zdobywaną latami wiedzę, ale zawsze zachowują czujność i dociekliwość – stosują innowacyjne rozwiązania i znają najnowsze trendy. Po 15 latach pracy może oczywiście pojawić się rutyna, ale w tym przypadku zdecydowanie tak nie jest. Headhunterzy firmy Sowelo są zawsze gotowi służyć pomocą i dołożyć wszelkich starań – dla każdego klienta, niezależnie od jego wielkości. Dostarczanie rozwiązań, które są efektywne kosztowo i czasowo, jest jednym z ich znaków rozpoznawczych. Najważniejsze w takiej postawie jest to, że klienci bardzo doceniają ich zaangażowanie i bardzo często wracają.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o usługach Executive Search firmy Sowelo Consulting, kliknij w ten link https://sowelo.com.pl/uslugi/executive-search-direct-search/
