Co to jest landing page, czyli strona lądowania?

Promocja w sieci to dzisiaj chleb powszechni dla większości marek. Dlaczego? Ze względu na powszechne korzystanie z Internetu oraz możliwość praktycznego zastosowania wielu ciekawych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest landing page, czyli strona docelowa. Dlaczego warto z niej skorzystać? Co sprawia, że świetnie nadaje się do reklamowania konkretnych produktów, usług lub wydarzeń? Wyjaśniamy!
Co to jest landing page?
Landing page to pojedyncza strona poświęcona konkretnemu celowi, która ma przede wszystkim za zadanie zwiększyć konwersje użytkowników, czyli zmotywować ich do podjęcia pożądanego ze strony reklamodawcy działania. Na landing page’u publikowane są tylko najważniejsze informacje na temat promowanej oferty, dzięki czemu łatwiej skupisz w ten sposób uwagę odbiorców. Co ważne: jeden landing page powinien być tematycznie powiązany tylko z jednym eventem, produktem lub usługą i można na niego z powodzeniem kierować ruch z płatnych kampanii, na przykład reklam PPC.
Projektując stronę docelową należy zadbać o jej prostotę oraz możliwie atrakcyjne zdjęcia, przekonujące copy (najważniejszy jest tytuł oraz nagłówki, istotne informacje warto pogrubić lub wypunktować) i CTA, czyli call to action, najczęściej w formie przycisku wyróżniającego się na stronie kolorem i wielkością czcionki. Przynajmniej jeden przycisk CTA powinien być umieszczony nad linią załamania strony – na tej części najbardziej skupia się uwaga użytkownika.
Projektując landing page musisz uważać, żeby nie przeładować go treścią. Zbyt duża ilość tekstu może działać po prostu odstraszająco, zwłaszcza dzisiaj, kiedy coraz częściej jesteśmy przyzwyczajeni do krótkich i prostych komunikatów. Właśnie dlatego tekst landing page’a musi być naprawdę dobrze przemyślany. Poza tym, zadbaj o to, by nie przesadzić z agresywną kolorystyką oraz liczbą publikowanych fotografii. Chaotyczna konstrukcja strony może niestety negatywnie wpływać na konwersję. Gotowy landing page warto przetestować, na przykład przy pomocy testów A/B, pozwalających na wybór tej wersji strony docelowej, która ma szanse na większą konwersję.
Dlaczego landing page a nie strona główna?
Mogłoby się wydawać, że informacje o produkcie, usłudze, wydarzeniu itp. możesz z powodzeniem umieścić na stronie głównej. Nic bardziej mylnego! Strona główna zbiera tak wiele danych, że może rozpraszać uwagę odbiorcy, który nie będzie wiedział na czym powinien się skupić. Z kolei landing page, dzięki temu, że jest całkowicie poświęcony jednemu celowi, sprawia, że użytkownik niczego nie przegapi.
Warto tutaj zaznaczyć, że landing page’e doskonale sprawdzają się nie tylko w celach promocyjnych, ale także do pozyskiwania leadów. Możesz umieścić na nich formularz kontaktowy zapisu na newsletter lub konkretne wydarzenie. Jeżeli za pośrednictwem strony docelowej zamierzasz pozyskiwać leady, które są sercem procesu sprzedażowego, pamiętaj, żeby zaproponować użytkownikom coś w zamian za pozostawienie ich danych kontaktowych. Magnes na leady to darmowe materiały (e-booki, infografiki, caste studies itp.), ciekawe oraz przydatne z punktu widzenia leadów, które chcesz wygenerować.
Jeżeli zamierzasz tworzyć landing page’e samodzielnie, a nie masz wiedzy dotyczącej programowania, możesz skorzystać z kreatora udostępnianego przez platformę Landingi. Do Twojej dyspozycji jest ponad 400 edytowalnych szablonów, które łatwo dostosujesz do własnych potrzeb. To duże uproszczenie, zwłaszcza jeżeli tych landing page’y chcesz zaprojektować więcej.
