Jak być lubianym kolegą, który jest popularny w zespole

Niektórzy ludzie nie chcą się "przyjaźnić" z kolegami z pracy i raczej od nich stronią. Z drugiej strony oczywiste jest, że większość naszych przyjaciół poznajemy w pracy. To naturalne, że w zespole pracowniczym jest się ulubieńcem; nikt nie chce spędzać godzin dziennie w oderwaniu od wszystkiego, co nie jest związane z pracą. Zwiększenie swojej popularności wśród kolegów nie jest trudne, jeśli wiesz, jak to zrobić.
Poznaj swoich kolegów
Zgranie się ze współpracownikami jest bardzo ważne. Poświęć trochę czasu, aby zapytać kolegów o ich weekend i dowiedzieć się, jak wygląda ich życie poza pracą. Uśmiechnij się. Postaraj się zapamiętać imiona ich dzieci i porozmawiaj o ich hobby. Rozmawiaj z kolegami i koleżankami z pracy, a bycie przyjaznym doprowadzi do tego, że staniesz się lubiany i zbudujesz świetne relacje z resztą zespołu.
Nie bądź nachalny
Bycie przyjaznym to jedno. Bycie nachalnym to co innego. Starając się być bardziej sympatycznym, unikaj zbyt osobistych pytań i zwracaj uwagę na przestrzeń osobistą każdego pracownika. Wchodzenie w przestrzeń kolegi może być inwazyjne i niezręczne, a także jest niezawodnym sposobem na to, aby zaczął Cię unikać w stołówce.
Bądź graczem zespołowym
Ty i Twoi współpracownicy możecie pracować nad różnymi projektami, ale wszyscy dążycie do wspólnego celu - sukcesu organizacji. Chwal swoich współpracowników, gdy wykonują świetną pracę, nie pozostawiaj im swoich obowiązków i oferuj pomoc, gdy masz wolną chwilę.
Nie bądź wszystkowiedzący
Jest cienka granica między oferowaniem pomocnych sugestii a wkurzaniem współpracowników przekonaniem, że wiesz wszystko najlepiej. Możesz uważać, że sposób, w jaki Jan rejestruje konta, przynosi efekt odwrotny do zamierzonego, lub że sposób, w jaki Kamila kontaktuje się z klientami przez telefon, mógłby być lepszy - ale naleganie, aby wypróbować rzeczy "po twojemu", może sprawić, że staniesz się niepopularny.
