Na czym polega audyt SXO?
Dobrze skonstruowana strona internetowa to ważne narzędzie sprzedażowe nowoczesnego biznesu. Szczególnie istotne są kwestie związane z doświadczeniami użytkownika (User Experience – UX) oraz optymalizacją zgodnie z wymogami wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization – SEO). Audyt SXO pozwoli sprawdzić, jak dobrze radzi sobie strona w obu tych obszarach i wskazać elementy do poprawy. Dowiedz się, na czym polega!
Czym jest SXO?
SXO to skrót powstały z połączenia SEO i UX. Najczęściej rozwija się go jako Search Experience Optimization. To sposób na kompleksowe spojrzenie na witrynę. Jest to dziedzina, która na równi stawia optymalizację pod wyszukiwarki internetowe z doświadczeniem użytkownika. Ujmując rzecz inaczej, SXO reprezentuje idealnie zoptymalizowaną pod kątem współczesnych standardów witrynę. Można przy tym powiedzieć, że SEO służy do pozyskania klienta (przyciągnięcia użytkownika na stronę), a UX do jego zatrzymania.
SXO ma ogromne znaczenie dla wszystkich stron internetowych będących narzędziami sprzedaży – a więc zarówno sklepów internetowych, jak i typowych witryn firmowych czy nawet portali branżowych.
Jakie działania uwzględnia SXO?
SXO obejmuje szeroki zakres działań prowadzących w uproszczeniu do ulepszenia witryny, zwiększenia jej funkcjonalności i przydatności. Działania podejmowane w ramach tego tematu obejmują między innymi:
- optymalizację techniczną witryny – zadbanie o szybkość jej ładowania, poprawność kodu HTML i CSS,
- optymalizację metadanych, adresów URL i opisów rozszerzonych – które pomagają kierować większy ruch na stronę,
- optymalizację treści – z uwzględnieniem zarówno oczekiwań użytkownika, jak i słów kluczowych, które często są wpisywane w wyszukiwarce;
- zadbanie o layout i nawigację – nieintuicyjne i niewygodne w nawigacji witryny potrafią bowiem szybko zniechęcić użytkownika;
- zapewnienie responsywności – czyli poprawnego wyświetlania strony na ekranach o różnej rozdzielczości i proporcjach; obecnie jest to wymagany standard, ponieważ coraz więcej osób przegląda strony internetowe, korzystając z urządzeń mobilnych.
Warto pamiętać, że to w zasadzie tylko najważniejsze punkty SXO – pełna lista powinna być znacznie szersza. Skąd jednak wiadomo, które obszary wymagają pracy i co trzeba niezwłocznie poprawić? Pomaga w tym audyt SXO!
Czym jest audyt SXO i na czym polega?
Poprawienie parametrów z zakresu SXO może być trudne, jeśli nie wiadomo, co tak naprawdę wymaga pracy, co się sprawdza, a co nie. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań warto zbadać aktualny stan witryny w tym zakresie. Służy temu audyt SXO. To rodzaj przeprowadzanego przez fachowców badania mającego na celu analizę rozmaitych aspektów związanych zarówno z SEO, jak i z UX. Jest to poniekąd audyt SEO rozbudowany o zagadnienia związane z doświadczeniem użytkownika przebywającego na stronie. To sposób na „prześwietlenie” witryny i wskazanie na konkretne błędy oraz zaniedbania. Warto jednak pamiętać, że audyt SXO polega nie tylko na wykazaniu tego, co wymaga poprawy, ale również na sformułowaniu wskazówek mających na celu dalszy rozwój witryny. Fachowo przeprowadzony audyt zapewni konkretne wskazówki i informacje, których wdrożenie umożliwi zwiększenie widoczności strony w Google oraz poprawę jej przystępności i atrakcyjności dla użytkownika.
Dlaczego warto zainwestować w audyt SXO?
Wszelkie działania dążące do ulepszenia SEO czy UX strony należy traktować jako inwestycję. To niezwykle ważne czynniki wpływające na skuteczność witryny. Podobnie jest, jeśli chodzi o audyt SEO. Powinien on stanowić wstęp do wszelkich działań w zakresie optymalizacji, ponieważ stanowi wyznacznik dla ich kierunku.
Audyt SXO w Fabryce Marketingu to rodzaj dogłębnego badania, które po wdrożeniu zawartych w nim zaleceń pozwoli:
- polepszyć widoczność strony w Google,
- zwiększyć ruch organiczny na stronie,
- zwiększyć konwersję – zamienić więcej odwiedzających w kupujących,
- poprawić funkcjonalność witryny,
- wykreować wizerunek firmy dbającej o klienta,
- zwiększyć ilość powracających klientów.
To korzyści, które sprawiają, że trudno się zastanawiać! Obecnie SEO i UX coraz bardziej się przenikają. Google nie ukrywa, że w ustalaniu pozycji rankingowej strony bierze pod uwagę doświadczenie użytkownika. Dlatego warto jak najszybciej zdecydować się na audyt SXO i popracować nad jakością swojej witryny.