Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami w miejscu pracy

Kiedy pracownicy są skłóceni, wpływa to na całe miejsce pracy. Każde miejsce pracy może być zarzewiem konfliktu. W małych firmach wszyscy są blisko siebie. Jak radzić sobie z konfliktami w tym środowisku bez powodowania poważnych problemów w codziennej działalności biznesowej? To Twoja firma, tak. Ale są to osoby, z którymi jesteś blisko - prawdopodobnie znasz je od dłuższego czasu - i pracujecie w bliskim sąsiedztwie każdego dnia. Jak rozwiązujesz konflikty w tego typu sytuacjach?
Pójdź bezpośrednio do źródła
Po pierwsze, idź bezpośrednio do źródła. Może to być osoba, która jest w konflikcie z Tobą, a może to być dwóch Twoich pracowników, którzy są ze sobą w konflikcie. Niezależnie od sytuacji - zachowaj bezstronność. Jeśli ktoś jest w konflikcie z Tobą - wysłuchaj go. Problem może nie mieć nic wspólnego z pracą - może to być po prostu stres w życiu prywatnym, który przeniósł do pracy. Może też mieć uzasadniony powód do konfliktu - a Ty musisz być otwarty na to, że to Ty możesz się mylić. A jeśli konflikt dotyczy dwóch pracowników - idź do każdego z nich z osobna i omów z nimi sprawę.
Zaangażuj skłóconych kolegów w dyskusję
Po wysłuchaniu każdej ze stron z osobna, zbierz ich razem i kontynuuj dyskusję. Kluczem jest wspólna praca nad problemami. Musisz dotrzeć do źródła problemu, aby nie doszło do jego eskalacji i nie zagrażał on wykonywanej pracy lub spójności środowiska pracy w małej firmie.
Zaakceptuj rozwiązanie
W końcu musisz dojść do rozwiązania - nawet jeśli wymaga to czegoś więcej niż dyskusji i uścisku dłoni. Jeśli uda Ci się sprawić, że strony podadzą sobie ręce, uśmiechną się do siebie i zostawią to za sobą, bitwa jest wygrana i można iść dalej.Jeśli to konieczne, nie bój się przyjrzeć konfliktowi w szczegółach. Jeśli trzeba będzie wprowadzić nowe zasady lub procedury, aby uniknąć podobnego konfliktu w przyszłości, omów to z pracownikami. Im bardziej pozwolisz im wziąć odpowiedzialność za sytuację i konieczne zmiany, które zostaną wprowadzone, tym bardziej będą oni przestrzegać nowych zasad i procedur.Konflikt może być czymś dobrym. I może być bardzo szkodliwe, jeśli nie rozwiązany szybko i prawidłowo. Nigdy nie popełniaj błędu polegającego na zbyt lekceważącym traktowaniu problemów swoich pracowników. Upewnij się, że rozumieją oni, że ich obawy są dla Ciebie ważne i że masz na uwadze ich najlepsze interesy, kiedy pomagasz im rozwiązywać konflikty w miejscu pracy. W ten sposób pokażesz im, że jesteś odpowiedzialny, ale zależy Ci na nich i że są ważną częścią Twojej organizacji.
