Komunikacja z trudnymi ludźmi jest czasem wyzwaniem. Nie pozwól, aby ich wieczne niezadowolenie popsuło Ci humor

W miejscu pracy często spotykamy ludzi o różnych typach osobowości i cechach. Współpracownicy są zróżnicowani i nie zawsze z każdym można się dogadać.
Niektórzy współpracownicy to "suchotnicy", którzy są wiecznie niezadowoleni ze wszystkiego i często zatruwają nastrój całego zespołu pracowniczego. Nie próbuj na nich swojego poczucia humoru, bo spotkasz się z niezrozumieniem i kolejną falą narzekań na różne rzeczy.
Nie zmieniaj swojego stylu komunikacji i nie próbuj zmieniać ich
Nigdy nie próbuj zmieniać swojego stylu komunikacji. Próba zmiany ich stylu komunikacji będzie Cię tylko frustrować i denerwować. Zamiast tego, dostosuj się do ich stylu. Jeśli oczekują bardzo szczegółowych wiadomości, zapomnij o przełamywaniu lodów żartami lub rozmowami o sporcie. Przygotuj te złożone wiadomości i przejdź do następnego zadania.
Poświęć im swoją uwagę
Zostań uważnym słuchaczem i za każdym razem poświęcaj pełną uwagę ich monologowi. Jednym z powodów, dla których ta osoba może być tak zdenerwowana, jest brak umiejętności społecznych i poczucie samotności. Powiedz: "Proszę, opowiedz mi, jak doszedłeś do swojej decyzji, abym mógł ją w pełni zrozumieć". Nagle przechodzisz od wroga do sprzymierzeńca. Możesz naprawdę słuchać swoją drogę do znaczącego partnerstwa.
Nie bierz ich słów do siebie
Nie bierz ich ostrych słów i zdystansowanego zachowania do siebie. Pamiętaj, że nie zachowują się tak tylko w stosunku do Ciebie. Traktują w ten sposób każdego.
Unikaj konfrontacji
Gdy rozmowa staje się konfrontacyjna, zastosuj następującą strategię: "Czy możemy umówić się na jutro, aby porozmawiać o tej sprawie? Przez noc oboje będziemy mogli spokojnie przemyśleć sprawę". Przerwa od słownych konfrontacji często tworzy bardziej sprzyjający klimat do negocjacji.
Negocjuj na swoim "własnym terenie"
Negocjuj w miejscu, w którym czujesz się komfortowo i pewnie. W jego domenie, on prawdopodobnie będzie wydawał się bardziej władczy. W Twojej, on jest mniej prawdopodobne, aby chcieć szefować ci wokół. Jeśli w sporcie istnieje przewaga własnego boiska, to samo jest prawdą w świecie biznesu.
