Chcesz pracować jako konsultant? Przygotuj się dobrze

Przedsiębiorstwa się rozwijają, a wymagania stawiane pracownikom są coraz większe. W wielu firmach brakuje specjalistycznej wiedzy, a pracownicy realizują projekty z opóźnieniem lub nieefektywnie.
Braki kadrowe często prowadzą do zatrudniania niewyszkolonych kandydatów na stanowiska w firmie, którzy uczą się na miejscu. Konsultant posiada dużą wiedzę w swojej dziedzinie i powinien być w stanie nie tylko przeszkolić nowych pracowników, ale także aktywnie uczestniczyć w projekcie. Pod jego kierunkiem efektywność pracy wzrasta.
Nie zakładaj okularów z różowymi szkłami
Mimo że praca konsultanta jest powszechnie uważana za lukratywną i interesującą, jest to zawód bardzo czasochłonny i wymagający psychicznie. Na początku swojej kariery będziesz pracować minimum 60 godzin tygodniowo, nie będąc w stanie pobierać większych opłat.
Pamiętaj, że nie będziesz miał jednego szefa, ale wielu szefów.
Nie zapomnij o biznesplanie
Zanim rozpoczniesz działalność konsultingową, musisz mieć biznesplan, który pozwoli Ci utrzymać się na właściwym torze. Dlatego tak ważne jest opracowanie solidnego biznes planu, planu marketingowego i planu finansowego. Po ich wykonaniu, zaczniesz czuć się bardziej zorganizowany i pewny siebie.
Zatrudnij rzetelnego księgowego
Aby odnieść sukces, potrzebujesz nie tylko rzetelnych współpracowników, ale dobrego zespołu wokół siebie. Komu bardziej powinieneś zaufać niż swojemu księgowemu. Znalezienie zdolnego i rzetelnego księgowego powinno być na szczycie Twojej listy.
Mogą oni zapewnić fachowe doradztwo w zakresie finansów, zysków, praktyk księgowych i planów rozwoju oraz utrzymać Cię z dala od kłopotów z FA. Znajdź księgowego, który będzie chciał Cię edukować i doradzać Ci w miarę rozwoju Twojej firmy.
Oferuj swoje usługi dużym firmom
Wielu konsultantów popełnia błąd, koncentrując się na małych firmach jako swoich pierwszych celach, prawdopodobnie dlatego, że duże firmy wydają się wręcz onieśmielające. Ale małe firmy często dysponują mniejszymi budżetami na szkolenia i doradztwo. Skup się na średnich i dużych firmach. Mając większy budżet, będziesz czuł się swobodniej i chętniej zaprezentujesz swoje umiejętności.
Skup się na średnich i dużych firmach.
