PRACA Z DOMU - Kto może być bardziej zorganizowany niż zdolna mama na urlopie macierzyńskim?
Może to jest rodzaj zachęty dla pewnego typu czytelników naszych artykułów, bo są wśród Was pracodawcy, którzy zaczynają się interesować tym obszarem, wkładają wysiłek w ludzi, których mają w swoim miejscu pracy i ciągle nie potrafią np. sprawić, by ich pracownicy byli bardziej produktywni czy skoncentrowani na swoich działaniach. W czym może tkwić problem i przyczyna tego wszystkiego? Możesz zapytać, czy osoba pisząca ten artykuł wie wystarczająco dużo na ten temat? Nie martw się, przeczytasz na końcu artykułu.
Dużą zaletą tego typu pracy jest stwierdzenie, że można ją wykonywać z domu. Ale jak mają to robić na przykład matki, które już wykonują tę pracę? Jak udaje im się wszystko zorganizować, gdy mają dziecko lub kilkoro dzieci? Pytań jest wiele, a temat bardzo szeroki, więc na razie chętnie podzielę się ułamkiem informacji w tym zakresie.
1. Danie im szansy może być najlepszą decyzją dla Twojej firmy
Ale dlaczego uważam, że np. mamom powinno się dawać szansę pracy w domu, nawet przez pracodawcę? Pomyślcie tylko: co mają zapewnić dzieciom przede wszystkim mamy, jeśli one też mają zacząć zarabiać? Praca domowa, edukacja, kluby, praca, itp. A jeśli z jakiegoś powodu nie mają opiekunki do dziecka, to tym bardziej jest to trudne. Prowadzenie takiej organizacji rodzinnej to już "top management" w życiu niejednej kobiety. Sytuacja każdego człowieka jest indywidualna, ale to z pewnością nie oznacza, że te kobiety nie powinny mieć szansy na zarabianie na życie, kiedy tylko mogą! Rzeczywiście, z mojego doświadczenia wynika, że kobieta może być bardzo efektywna i "płodna" w tego typu pracy - ponieważ nie ma innych rezerw czasowych, jak np. gdy przebywa w miejscu pracy przez 8 godzin, gdzie istnieje możliwość dyskutowania nawet przez długie minuty o rzeczach, które tylko wypełniają jakąś bezsensowną przestrzeń w czasie spędzanym z kolegami. Oczywiście wychodzenie między ludzi jest również ważne i komunikowanie się, ale na pewno nie traci się na komunikacji, większość tego typu pracy polega na zdalnym komunikowaniu się z ludźmi lub każdy może szukać sposobów, aby znaleźć się wśród ludzi. Obecnie problem upatruję raczej w tym, że ludzie nie umieją mieć czasu dla siebie, pobyć także w samotności i po prostu pozwolić myślom płynąć, dokonać tzw. oczyszczenia umysłowego.
2.Organizacja czasu
Pracujemy w dogodnym dla nas czasie, planujemy wszystkie nasze aktywności i w efekcie relacje małżeńskie/partnerskie są wtedy bardziej zrównoważone, nie mamy obaw, że nie zdążymy zarobić, a co za tym idzie eliminuje się wiele innych stresów, takich jak. Wszyscy wiemy, że matki z dziećmi często po prostu nie mogą zdążyć na czas i wtedy one same są zestresowane, dzieci też, a co z czekającymi kolegami). To druga wielka różnica, samo myślenie o słowie MUSET nie sprawia, że człowiek odczuwa potrzebę i uczucie LUBI PRACĘ, którą musi wykonać.
3. Jak sprawdzić, czy kandydat nadaje się na dane stanowisko?
Aby być szczerym w tym pytaniu, muszę również odpowiedzieć pytaniem. Skąd wiesz, czy kandydat jest odpowiedni na dane stanowisko, kiedy przychodzi do Ciebie osobiście? To taka sama sytuacja, jak gdybyś zatrudniał kogoś do biura. Wszystko jest kwestią odpowiedzialności za pracę, sumienności i predyspozycji kandydata do pracy na danym stanowisku. Zdalne rozmowy kwalifikacyjne również nie są rzadkością w dzisiejszych czasach, jeśli dana osoba nie może przybyć osobiście, na przykład z powodu odległości. To wstyd słyszeć od rekruterów, że mama była na urlopie macierzyńskim przez 5 lat i dlatego nie jest zdolna lub komunikatywna, często jest odwrotnie, więc nie oceniaj ludzi tylko na podstawie tych informacji i daj każdemu czas na wyrażenie siebie, a wtedy odkryjesz słabe i mocne strony, które możesz pomóc im podkreślić.
Napisane dla Ciebie
Sandra Maršíková
Pracownik Hitwork, żona, a na koniec mama dwójki dzieci
.