Szukasz awansu? 7 praktycznych wskazówek, jak pokazać szefowi, że masz to coś.
Jeśli jesteś w tej samej pracy przez długi czas, zbyt łatwo jest założyć, że nagrody w postaci finansów lub awansów będą pojawiać się co roku. Musisz zrobić więcej niż kilka godzin nadliczbowych, aby otrzymać awans. Awans oznacza większą odpowiedzialność, a Ty musisz pokazać szefowi, że jesteś na to gotowy.
Pomóż szefowi w jego pracy
To trochę ironiczne, ale najłatwiejszym sposobem na uzyskanie awansu jest ułatwienie pracy szefowi. Przekonaj go, aby zaufał twoim wynikom pracy. W zamian za to może skupić się na nowych obszarach. Dobra praca polega na współpracy, a jeśli chodzi o promocje, to może Ci się to opłacić.
Organizuj własne projekty od początku do końca
Organizuj własne projekty od początku do końca. Jeśli udowodnisz, że potrafisz konsekwentnie kierować projektami, staniesz się niezastąpiony, co często prowadzi do awansu.
Utrzymaj pozytywne nastawienie
Osoby, które awansują, są zazwyczaj wzorem do naśladowania dla innych. Dotrzymują terminów i zadają odpowiednie, inteligentne pytania, które pomagają klientom być zadowolonym z oferowanych usług. Kiedy pojawia się problem, chcą go rozwiązać i starają się unikać przyszłych problemów, ucząc się na własnych błędach.
Pomagaj innym członkom zespołu
Pomagaj kolegom, jeśli nie radzą sobie z jakimś zadaniem. Awansują ci, którzy potrafią pociągnąć cały zespół "do góry".
Daj znać, że chcesz awansu
Wydaje się to dość proste, ale wyrażenie chęci awansu jest bardzo pomocne. Czasami kierownictwo może nie wiedzieć, że tego chcesz, lub nie brało Cię pod uwagę jako kandydata, zwłaszcza jeśli jest to poza Twoim obecnym działem. Kierownictwo często powie Ci, co musisz zrobić, aby zdobyć stanowisko, jeśli wie, że Ci na nim zależy.
Duma z wykonywanej pracy
Kompetencje, pracowitość, inteligencja, lojalność - to wszystko jest ważne, ale najważniejsza jest Twoja własna wola, aby wykonywać pracę jak najlepiej. Praca jest ważna, a pracownicy, którzy traktują ją osobiście, którzy postrzegają swoją pracę jako odzwierciedlenie swoich wartości i są dumni z dobrze wykonanej pracy, są pracownikami, którym kierownictwo ufa na odpowiedzialnych stanowiskach.
Unikaj polityki biurowej i plotek
.