Powody, dla których Twój blog nie zarabia pieniędzy. Zanim zdecydujesz się na pisanie bloga, uniknij kilku błędów.
Czy czujesz, że jesteś popularny w swoim otoczeniu, a Twoje opowieści bawią innych? Czy jesteś chętny do dzielenia się swoimi doświadczeniami życiowymi z tymi wokół ciebie. Pisanie bloga jest rodzajem ujścia dla coraz większej liczby osób, ale dla wielu stało się również źródłem dochodu. Zanim zdecydujesz się na pisanie bloga lub uznasz, że Twój powinien zarabiać więcej, uniknij kilku błędów.
Twoja grupa docelowa jest zbyt szeroka
Najlepsze blogi trafiają do wąskiej grupy niszowej. Jeśli masz szeroki zakres, będziesz miał trudniejszą pracę przekonania odwiedzających do powrotu do swojego bloga ponownie. Aby to poprawić, spróbuj stworzyć szczegółowy profil swojego idealnego klienta (jego zmartwienia, wiek, rodzinne miasto, szczegóły dotyczące rodziny, ulubione portale społecznościowe) i dopasuj do niego swoje treści.
Twoje treści skupiają się na Tobie
To źle, jeśli piszesz tylko o sobie - swoim biznesie, swoich produktach - nikt nie będzie się trzymał wystarczająco długo, aby się zapisać. Wyjdź z centrum uwagi i pokaż, co naprawdę liczy się dla Twoich czytelników.
Czy blog jest wykorzystywany do celów reklamowych?
Czy Twoja strona główna jest jedną wielką reklamą Twojego produktu? Zanim potencjalni klienci pomyślą o wyciągnięciu karty kredytowej, muszą być przekonani, że jesteś ekspertem w dziedzinie produktów, które oferujesz. Stwórz oryginalną, mądrą, wartościową treść, którą będziesz oferował obok swojego produktu.
Zachęcaj do regularnych subskrypcji
Jeśli chcesz, aby odwiedzający stronę kupili lub zasubskrybowali, nie owijaj w bawełnę. Upewnij się, że każdy post zawiera wyraźne wezwanie do działania i daj klientom powód do działania już teraz: wyprzedaż, która kończy się jutro, lub korzyści dla pierwszych 50 subskrybentów.
Popracuj nad swoją stroną
Twój blog zawiera reklamy i linki partnerskie, produkt gotowy do sprzedaży - ale Twoja praca nic nie znaczy, jeśli nikt go nie widzi lub nie czyta. Zbadaj swoje wzorce ruchu, od SEO do mediów społecznościowych, i oceń, gdzie mogłeś pójść źle.