Masz siedzącą pracę? Nie przegapisz bólu pleców

Opublikowano: 18. 3. 2021
Masz siedzącą pracę? Nie przegapisz bólu pleców

Od pierwszej klasy dzieci spędzają większość dnia w szkole i wiele z nich nadal to robi. Siedzący tryb pracy ma wiele negatywnych skutków dla organizmu, ale także dla mózgu. Podstawowym błędem jest to, że niektórzy ludzie wracają do domu i zamiast przynajmniej minimalnego ruchu siadają ponownie przy komputerze i kontynuują pracę, granie lub przeglądanie sieci społecznościowych. Całodniowa sesja nie jest dla człowieka czymś naturalnym, więc problemy zdrowotne nie będą długo czekać. Niemal zerowy ruch i potrzeba „ugryzienia” czegoś przy komputerze prowadzą do otyłości, problemów trawiennych. Słabe siedzenie, garbaty powodują ból pleców, w tym kręgosłupa szyjnego i głowy. Z pewnością nie będziesz szukać nowej pracy z powodu tych problemów, więc znacznie skuteczniej jest zapobiegać problemom zdrowotnym.

Wysokiej jakości krzesło biurowe

Krzesła biurowe stale się rozwijają i większość z nich jest przystosowana do siedzenia przy komputerze przez cały dzień. Zainwestuj w wysokiej jakości krzesło biurowe, Twoje ciało to doceni. Ważne są również prawidłowe ustawienia. Kiedy siedzisz na krześle, nogi i plecy muszą być ustawione pod kątem prostym. Podczas siedzenia trzymaj stopy przed sobą. Zwłaszcza kobiety mają tendencję do kładzenia stóp na nogach, co nie jest dobre. Jeśli kładziesz ręce na stole, również powinny być ustawione pod kątem prostym.

Nie lekceważ wsparcia dłoni

Podczas pracy z komputerem bardzo ważne jest oparcie łokci, dlatego klawiatury wysuwane są zupełnie nieodpowiednie. Podczas pisania musisz odsunąć się od stołu, a łokcie zawisną w powietrzu. Pisząc na klawiaturze lub używając myszy, trzymaj nadgarstki prosto, łokcie spoczywające na stole, mięśnie ramion i pleców będą mniej napięte.

Rób przerwy

Odejdź od stołu przynajmniej raz na godzinę i rozciągnij się, wykonując kilka przysiadów. Doprowadzisz do perfuzji wszystkie kończyny i rozluźnisz zestresowane mięśnie. Ponadto Twój mózg potrzebuje odpoczynku. Idź na przekąskę lub dla kolegów. Nie używaj podnośnika podczas podróży.

Nie jedz przy komputerze

Przygotuj pokrojone owoce lub warzywa w domu i udekoruj w pracy. Nigdy nie jedz przekąsek ani lunchu podczas pracy przy komputerze. Twój mózg skupi się na pracy i nie zasygnalizuje organizmowi, że jest nasycony. Po chwili znowu poczujesz głód.

Nie siadaj ponownie przy komputerze po pracy

Po powrocie do domu poćwicz swoje ciało i idź na spacer, popływaj lub ciesz się



HitPraca.pl - oferty pracy
HitPraca.pl
Razem tworzymy rynek pracy