Wskazówki, które pomogą Ci skutecznie pracować w domu

Każdy pracownik zdalny stoi przed wyjątkowymi wyzwaniami, od rozproszeń, których niezwykle trudno jest uniknąć, po coraz bardziej złożone zadania w domu, które utrudniają znalezienie zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Specyficzne aspekty telepracy oznaczają, że aby skutecznie pracować w domu, musisz planować z wyprzedzeniem. Kiedy rozwiniesz dobre nawyki i zastosujesz się do kilku kluczowych sugestii, możesz poradzić sobie z wszelkimi pułapkami, które pojawią się „z domu”.
Komunikuj się aktywnie
Jeśli nie przebywasz w tym samym biurze co szef i współpracownicy, musisz podnieść swoje umiejętności komunikacyjne na wyższy poziom. Korzystaj z poczty e-mail, rozmów telefonicznych, rozmów wideo, oprogramowania do czatu online i wszelkich innych dostępnych narzędzi. Zapytaj, kiedy i jak ludzie chcą Cię usłyszeć, i postępuj zgodnie z tymi preferencjami.
Określ oczekiwania
Wyjaśnianie oczekiwań zaczyna się od częstych i przejrzystych rozmów z szefem i współpracownikami oraz upewnienia się, że wiesz, czego i kiedy od Ciebie oczekują. Kontynuuj zarządzanie oczekiwaniami, kontynuując projekty i zadania, dostarczaj aktualizacje i żądaj wyjaśnień w razie potrzeby. Kiedy dotrzymasz terminu, poproś o informację zwrotną, aby upewnić się, że zrobiłeś to, co trzeba.
Ustaw swoje godziny pracy
Zdecyduj o swoich zwykłych godzinach pracy i poinformuj przełożonego i współpracowników o swoim harmonogramie. Następnie zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby go zatrzymać. Twoi współpracownicy muszą wiedzieć, kiedy będziesz dostępny do wykonywania zadań i spotkań oraz kiedy będziesz mieć czas i czas osobisty.
Ubierz się do pracy
Choć może to być kuszące, oprzyj się pokusie pozostania w piżamie przez cały dzień i ubierz się jak do pracy każdego dnia. Nie tylko będziesz chciał wyglądać profesjonalnie podczas wideokonferencji, ale ubieranie się rano przestawi twój mózg na tryb „pracy”.
Stwórz dedykowaną przestrzeń biurową
Kiedy tworzysz przestrzeń domowego biura, która jest specjalnie przeznaczona do pracy i nic więcej, nieuchronnie będziesz mniej zakłócony. Znajdź pokój (lub kącik) w swoim domu, który nie jest używany do niczego innego i zamień go w swoje własne miejsce do pracy.
