Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób

Opublikowano: 26. 1. 2021
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób

Syndrom wypalenia zawodowego to szczególny rodzaj stresu w pracy - stan wyczerpania fizycznego lub emocjonalnego, do którego zalicza się również poczucie obniżonej wydajności i utraty tożsamości. Niektórzy eksperci uważają, że przyczyną zespołu wypalenia są inne schorzenia, takie jak depresja. Niektóre badania sugerują, że wiele osób, które doświadczają symptomów wypalenia zawodowego, nie uważa, że ich praca jest główną przyczyną. Niezależnie od przyczyny wypalenie może wpłynąć na Twoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Zastanów się, czy masz wypalenie i co możesz z tym zrobić. \\ r \\ n
\\ r \\ n

\\ r \\ n

Objawy zespołu wypalenia zawodowego \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Czy stałeś się cyniczny lub krytyczny w pracy? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy przenosisz się do pracy i masz problemy z rozpoczęciem? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy byłeś zirytowany lub niecierpliwy na współpracowników, klientów lub klientów? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy brakuje Ci energii, aby być produktywnym? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy trudno ci się skoncentrować? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy brakuje Ci satysfakcji ze swoich osiągnięć? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy czujesz się rozczarowany swoją pracą? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy używasz jedzenia, narkotyków lub alkoholu, aby poczuć się lepiej, czy po prostu nic nie czujesz? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy zmieniły się Twoje nawyki związane ze snem? \\ R \\ n

\\ r \\ n

• Czy cierpisz na niewyjaśnione bóle głowy, problemy żołądkowe lub jelitowe lub inne problemy fizyczne? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z tych pytań, możesz doświadczyć wypalenia. Rozważ skonsultowanie się z lekarzem lub specjalistą zdrowia psychicznego, ponieważ objawy te mogą być również związane z chorobami, takimi jak depresja. \\ r \\ n

\\ r \\ n

Wskazówki dotyczące poprawy statusu \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Oceń swoje opcje. Omów konkretne kwestie ze swoim przełożonym. Może moglibyście współpracować, aby zmienić oczekiwania lub osiągnąć kompromisy lub rozwiązania. Postaraj się określić cele, które należy zrobić i czego można się spodziewać. \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Szukaj wsparcia. Niezależnie od tego, czy docierasz do współpracowników, przyjaciół czy bliskich, wsparcie i współpraca mogą Ci pomóc. Jeśli masz dostęp do programu pomocy dla pracowników, skorzystaj z odpowiednich usług. \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Spróbuj ćwiczenia relaksacyjnego. Poznaj programy, które mogą pomóc w walce ze stresem, takie jak joga, medytacja lub tai chi. \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Zacznij ćwiczyć. Regularna aktywność fizyczna pomoże Ci lepiej radzić sobie ze stresem. Może również bawić twój umysł. \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Prześpij się. Sen przywraca dobre samopoczucie i pomaga chronić zdrowie. \\ r \\ n

\\ r \\ n

• Uważność. Uważność to akt koncentracji na przepływie oddechu i intensywnej świadomości tego, co czujesz w każdym momencie, bez interpretacji i osądu. W warunkach pracy praktyka ta obejmuje sytuacje otwartości i cierpliwości. \\ r \\ n


HitPraca.pl - oferty pracy
HitPraca.pl
Razem tworzymy rynek pracy