Co możesz zrobić, aby siedzący tryb pracy Cię nie skrzywdził?

Opublikowano: 26. 1. 2021

Wielu z nas ma siedzący tryb pracy, który często skutkuje bólami pleców, kręgosłupa szyjnego, nadwagą lub różnymi problemami sercowo-naczyniowymi. Jak zapobiegać tym problemom zdrowotnym? Oto kilka porad.

Zdrowe ćwiczenia

Czy Ty też jesteś jedną z osób, których najczęściej wykonywana praca to praca przy komputerze? Następnie należy zrekompensować tę aktywność regularnymi zajęciami sportowymi. Do najpopularniejszych i najbardziej idealnych sportów należą ćwiczenia na świeżym powietrzu - energiczny marsz, bieganie. Następnie pływanie, pilates lub joga. Jeśli jesteś w pracy, nie zapomnij o regularnym rozciąganiu, ćwiczeniach kręgosłupa szyjnego i pleców. Jeśli źle się poczujesz, zmniejszy się również Twoja wydajność w pracy.

Właściwe siedzenie

Tutaj obowiązuje zasada kąta prostego - nogi ugięte w kolanach pod kątem prostym, stopy rozłożone na całej podłodze. Dzięki wyprostowanej postawie tworzymy kąt prosty między tułowiem a udami. Napięcie mięśni jest spowodowane zbyt dużym uniesieniem lub uniesieniem ramion. Nie jest dobrze mieć skrzyżowane nogi. Ważna jest również odpowiednia wysokość stołu roboczego. Pomocne mogą być również środki pomocnicze - poduszki rehabilitacyjne, piłki gimnastyczne lub overball.

Pracuj na stojąco

Praca na stojąco staje się nowym trendem. Do tych celów odpowiedni jest stół do pozycjonowania, wysokiej jakości krzesła lub przestrzeń, w której można pracować na stojąco.

Spotkania biznesowe poza biurem

Dzięki spotkaniu biznesowemu poza biurem nie tylko zmieniasz przestrzeń, ale także czerpiesz świeże powietrze i masz więcej ruchu.

Opuchnięte nogi

Ten problem zdrowotny czasami występuje również w przypadku pracy siedzącej. Długie siedzenie powoduje zaburzenia ukrwienia kończyn dolnych. Możesz podeprzeć ją okrężnymi ruchami nóg lub zaopatrzyć się w pończochy uciskowe. Podczas przerwy warto też wyprostować nogi.



HitPraca.pl - oferty pracy
HitPraca.pl
Razem tworzymy rynek pracy